گوناگون و متفرقه تحقیق در مورد چگونگی آموختن زبان عربی برای ایرانیان 7138
کد فایل
7138
دسته
گوناگون و متفرقه
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1222
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی .docx
تعداد صفحات 5
حجم فایل
27 کیلوبایت
0
0
لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 5 صفحه قسمتی از متن word (..docx) : 1چگونگی آموختن زبان عربی برای ایرانیان با توجه به مطالب پیش گفته درباره اهداف فراگیری زبان عربی و کاربرد این زبان در حیات روزمره و زندگی علمی- اعتقادی ما ایرانیان، لازم است راهکارهایی برای آموزش و فراگیری آن عرضه شود؛ زیرا «از هنگامی که مردم ایران علاقه مند به آموختن این زبان شدند درصدد برآمدند به راههای گوناگون، مشکلات تعلیم این زبان سخت را که از ریشه و بن با زبان فارسی جدا است برای فرزندان خود آسان سازند» (منزوی، 1337 : 84).بنابراین، نگارنده تلاش میکند تا با تجارب سالهای متمادی- نزدیک به سه دهه- تعلیم و تعلّم زبان عربی در مراحل مختلف در دروههای تحصیلی (راهنمایی، دبیرستان، دانشگاه) برای هر مرحله راهکارهای مشخص بیان کند. کارشناسان آموزش زبان عربی بر این باورند که هر دانشآموز ورودی سال اول دبستان به طور متوسط در حدود 400 الی 500 کلمه با درک مفهوم کاربردی هر یک را میداند و هنگامی که وارد کلاس درس میشود با نوشتار و شکل کتابت آنها آشنا میشود، نه بیشتر، بلکه کم کم در سالهای بالاتر به کلمات تازه و مفاهیم جدید آگاهی مییابد؛ و زبان آموز مبتدی در هر زبان بیگانه غیر از زبان مادری که بدان تکلّم میکند و الفاظ آن برایش ملکه شده است باید همانند دانشآموز کلاس اول دبستان، در زبان مادری خود باشد. با این تفاوت که کودک سال اول دبستان برخی واژهها را شنیده و بدانها سخن گفته است. اما نوآموز زبان بیگانه شاید حتّی واژهای را نشنیده باشد که این موجب سخت شدن کارآموزش به او میگردد. و گزیری جز راهکار مناسب و موافق فهم و درک زبان آموز مبتدی نیست. در مرحله راهنمایی:شایسته است به دانش آموز در هر جلسه درس عربی (دو جلسه در هفته)، تلفظ صحیح حدود 20 تا 25 واژه جدید که پیرامونش وجود دارد، همراه با مفهوم برابر آن واژگان در زبان فارسی آموزش داده شود. سپس واژگان فراگرفته، در جملاتی کوتاه، که