گزارش تخصصی گزارش تخصصی : کاهش اضطراب یکی از دانش آموزان با روش های تلفیقی 6068
کد فایل
6068
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
3634
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 28
حجم فایل
658 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 28 صفحهفهرست مطالبچکیده : 4نکات کلیدی : 4مقدمه: 5تعریفی از اضطراب: 5بیان مساله و اهمیت آن: 6توصیف وضع موجود: 7اهداف پژوهش : 8هدف اصلی : 8اهداف فرعی : 8جمع آوری اطلاعات 8- 1 شواهد کیفی 8الف – مشاهده رفتار علی : 8تشانه های اضطراب در او شامل : 9ب – مصاحبه با علی : 9ج – مصاحبه با معاون مدرسه: 10 د – مصاحبه با مادر علی . 11- 2 شواهد کمی : 12پرسشنامه به دانش آموز .. 12گردآوری اطلاعات با استفاده از منابع کتابخانه ای و مقاﻻت : 15الف – تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 15تحقیقات انجام شده در داخل 16استرس 17ج) توانمندی خود 18درمان: 19تجزیه و تحلیل اطلاعات : 21راه حلهای پیشنهادی 22اجرای راه حل: 23ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 24نقاط ضعف : 24اعتبار سنجی به اقدامات انجام شده : 24نتیجه گیری 25پیشنهادات 25منابع و مآخذ: 25 چکیده :یکی از اساسی تریت مشکلات برخی از دانش اموزان داشتن اضطراب می باشد . اضطراب از نظر روان پزشکی یعنی ، ناآرامی ،هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست.تظاهرات اضطراب در رفتار کودکان بخصوص در موقعیت هایی چون امتحان ،نقاشی کردن،بازی،محبت کردن در جمع ،ماندن در مدرسه می توان مشاهده و سنجش کرد.اتفاقا در سال تحصیلی اخیر خود من با چنین شرایطی در یکی از دانش آموزانم به نام علی(اسم مستعار) مواجه شدم. او در صحبت کردن بین جمع دچار اضطراب می شد. و در کل اصلا آرام و قرار نداشت و در فعالیت های کلاسی نمی توانست پیش قدم شود..این عامل باعث شد که من این مشکل را پی گیری نمایم.و تا حد امکان در رفع آن تلاش کنم. پس از بررسی دریافتم که یکی از مهم ترین علت اضطراب این دانش آموز وابستگی به خانواده و مخصوصا پدر و ترس و هراس از کلاس و مدرسه بود.که این امر باعث تشدید اضطراب علی(اسم مستعار) شده بود.اینجانب با استفاده از روش های تلفیقی همچون ایجاد ارتباط با خانواده ی دانش آموز و صحبت کردن با آنان برای کار کردن بیشتر با علی در زمینه درسی ، استفاده از دانش آموزان قوی برای همیاری با دانش آموز در یادگیری ، استفاده از دانش آموزان دیگر برای مطرح کردن سوالات کلاسی از علی ، اجازه ندادن به دانش آموزان دیگر در هنگام پاسخگویی علی به سوالات اضطراب را در دانش آموز کاهش دهم .