گزارش تخصصی گزارش تخصصی : چگونگی علاقمند کردن یکی از دانش آموزان به درس املاء بوسیله تشویق 5812
کد فایل
5812
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1719
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 25
حجم فایل
73 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 25 صفحهفهرست مطالبچکیده: 4مقدمه 5تعریف تبیین واژه های کلیدی: 5بیان مسأله و توصیف وضعیت موجود: 6اهداف گزارش تخصصی : 7هدف اصلی : 7اهداف فرعی : 7مقایسه با شاخص 7.جمع آوری اطلاعات 8پیشینه تحقیق 8الف) مبانی نظری: 8.ب) پیشینه ی عملی: 11اهمیت و ضرورت حل مشکل: 12اقدامات راه حل های پیشنهادی: 13 یافتن راه حل مناسب 14اجرای راه حل های انتخاب شده 15ارزیابی نتایج بدست آمده 18ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت طرح ) 19نقاط ضعف : 20ارزیابی نتایج: 20نتیجه گیری 20ارائه پیشنهادات 22.پیشنهاد به همکاران: 22پیشنهاد به اولیا: 23.پیشنهاد به مدیرمدرسه: 23فهرست منابع: 23چکیده:یکی ازمهمترین مشکلات دانش آموزان در مدرسه، ضعف در خواندن و نوشتن است. املاء نوعی نوشتن است. در این تحقیق برای رفع مشکل املای دانش آموزی به نام فاطمه سعی کردم راهکارهایی پیدا کنم و او را در درس املاء تقویت کنم.برای پیدا کردن راه کارها نیاز به یک سری اطلاعاتی داشتم، نظیر این اطلاعات را از طریق خود دانش آموز، پرونده وی ، والدین و مشاور مدرسه جمع آوری کردم با توجه به این اطلاعات راه کارهایی را یافتم و آنها را با دانش آموز به مرحله اجرا در آوردم. جملگی این راه کارها برای تقویت حافظ دیداری، تقویت توالی دیداری و تقویت حافظه شنیداری بود که فاطمه در آنها ضعف داشت. در پایان اجرای این راه حل ها ، نتیجه خوبی از پیشرفت دانش آموز به دست آمد که امیدوارم این را حل ها را هم سایر معلمان برای کاهش ضعف در درس املاء دانش آموز به کار ببرند. مقدمهنوشتن و خواندن وسیله ای است برای پی بردن به افکار دیگران و گفتار و نوشتن وسیله ای برای آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنابراین تمام کوششهایی که در زمینه آموزش زبان در دبستان انجام می گیرد، باید در جهت پرورش ارکان چهار گانه آن یعنی، شنیدن ، گفتن و خواندن باشد