گزارش تخصصی گزارش تخصصی : نهادینه کردن فرهنگ مطالعه صحیح و موثر در دانش آموزان 5867
کد فایل
5867
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1925
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 19
حجم فایل
68 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 19 صفحهفهرست مطالبچکیده 4مقدمه 4*مرحله اول: 6الف)برخورد با مساله: 6الف-(2عنوان گزارش تخصصی : 6الف-(3توضیح کلی درمورد مساله: 6الف-(4چگونگی تشخیص مساله: 7الف-(5انگیزه ی تحقیق: 8-6 الف)اهداف تحقیق: 8هدف اصلی : 8اهداف جزئی : 8مقایسه با شاخص : 9ب)بیان مساله: 9ب-(1ارزیابی از وضع موجود 9ب-(2اهمیت و ضرورت تحقیق: 9پ)شواهد)1دﻻیل، مدارک و شواهد و…در خصوص وضعیت موجود) 10مرحله دوم: ایجاد تغییر 10 الف)گردآوری اطلاعات((جهت ارائه راه حل) 10ب)تجزیه، تحلیل و تفسیر اطلاعات جمع آوری شده 11پ)انتخاب راه حل ها 13ت)اعتباربخشی راه حل ها 14ث)اجرای راه حل ها و نظارت بر آنها 15مرحله سوم: ارزشیابی و نظارت برآن 17الف)شرح و توضیح تغییرات ایجادشده و وضعیت مطلوب 17ب)ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 17نقاط ضعف : 17نتیجه گیری و پیشنهادات (ارائه گزارش نهایی) 17منابع 19چکیدهاینجانب . در این تحقیق تلاش کرده ام تا با بررسی علل و عوامل ضعف دانش آموزان کلاسم در زمینه مطالعه موثر و مفید پرداخته و به بهبود آن بپردازم. با شروع سال تحصیلی و گذشت چند هفته ، متوجه شدم که دانش آموزان کلاس، انگیزه و مهارت کافی در زمینه انجام مطالعه و کتابخوانی را ندارند. به همین سبب درپی کشف دلایل آن برآمدم و با مطالعه و تحقیق توانستم به برخی عوامل و دلایل دست یابم. به نظر می رسید که مهمترین عوامل این مساله، فرهنگ حاکم بر خانواده ها و شیوه و روشهای تدریس معلمان و به عبارتی بهتر، نگاه معلمان و اولیا به مطالعه و کتابخوانی دانش آموزان بود. ضعف دانش آموزان در زمینه پژوهش و مطالعه و مهارتهای آن مربوط به یک یا چند دانش آموز نمی شد و محدود و جزئی نیز نبود؛ به همین سبب دقت و مطالعه بیشتری را طلب می کرد. برای اینکه به نتیجه قابل قبولی دست یابم علاوه بر کتابهایی در زمینه پژوهش و مطالعه و … نیازمند مطالعه کتب درسی و اشراف کامل به اهداف و روشهای تدریس آن داشتم. علاوه بر آن، همکاری اولیای دانش آموزان در رسیدن به اهداف، بسیار موثر و مهم بود. همچنین باید علاوه بر آموزش روشهای تحقیق و مطالعه، تلاش می کردم تا با ایجاد تمرکز و انگیزه در دانش آموزان درونا، وقلبا آنها را به سمت و سویی که در نظر داشتم سوق می دادم. برای این کار به یک برنامه ریزی دقیق و به قولی جامع و مانع نیاز داشتم. در برنامه هایی که تدوین کردم از زنگهای دروسی مانند انشا، هنر ، علوم تجربی، هدیه های آسمان و… استفاده کردم و به گونه ای برنامه ریزی کردم که فعالیتهای تدوین شده در راستا و مکمل دروس دیگر باشد.با انجام این فعالیت ها و پس چند ماه ، بیشتر دانش آموزان به اهدافی که از پیش تعیین شده بودند رسیدند و با انگیزه و رعایت اصول و قواعد به تحقیق، مطالعه و … می پرداختند. علاقه به خرید کتاب و کتابخوانی رو به فزونی نهاد. در بحث و نقد گروهی، استدلال و منطق را در حد خود رعایت می کردند و