گزارش تخصصی گزارش تخصصی معلم اجتماعی : افزایش یادگیری دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی با روش های مناسب 6066
کد فایل
6066
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
3506
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 35
حجم فایل
823 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 35 صفحهفهرست مطالبعنوان صفحهچکیده 1نکات کلیدی : 1مقدمه: 2تعریف و طرح مساله 5توصیف وضعیت موجود و تشخیص مساله: 6اهداف پژوهش : 6هدف اصلی : 6اهداف جزئی : 7سواﻻت پژوهش : 7گردآوری اطلاعات : 7الف – مشاهده : 7ب- گرفتن آزمون عملکردی : 8نمودار نمرات دانش آموزان : 9ج – مصاحبه با مربی پرورشی : 9د – پرسشنامه به دانش آموازن 9د) مطالعات کتابخانه ای و پیشینه پژوهش 10-روش تدریس به شیوه بحث گروهی: 13 روش تدریس مشارکتی و روشهای اجرای آن: 14تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها: 15انتخاب راه جدید به صورت موقت: 16اجرای طرح راه جدید و نظارت بر آن: 16روش تدریس بحث گروهی 16مرحله اول: آمادگی و برنامه ریزی 171 -انتخاب موضوع: 172 -فراهم کردن زمینه های مشترک: 173 -تعیین نحوه آرایش شبکه های ارتباطی: 17مرحله دوم: روش اجرای بحث گروهی 171 -وظایف معلم در روش بحث گروهی 172 -وظایف شاگردان در جریان بحث گروه 18استفاده از روش تدریس مشارکتی : 18مراحل اجرای تدریس مشارکتی: 18ارزیابی بعد از اجرای طرح : 19الف – مشاهده : 19ب- گرفتن آزمون عملکردی : 20نمودار نمرات بعد از اجرای طرح : 20ج – مصاحبه با مربی پرورشی بعد اجرای طرح : 21ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن: 21مزایای اجرای طرح : 21نقاط قوت : 22محدودیت ها (نقاط ضعف ) : 23نتیجه گیری 24پیشنهادها: 24فهرست منابع: 25 چکیدهامروز می بینیم که بیشتر فعالیت های یادگیری از طریق همیاری ترغیب می شود. زمینه ی دانشی و عاطفی و اجتماعی به هم پیوند می خورند و جنبه های گوناگون شخصیت فراگیرندگان مورد تایید قرار می گیرند.آشکار است که دانش آموزان بدون مشارکت و فعالیت نمی توانند در جریان فرایند یادگیری قرار بگیرند و بهره ای از آموزش نمی برند.یکی از مهم ترین دروسی که نقش مهمی در زندگی دانش اموزان دارد مطالعات اجتماعی می باشد . اینجانب در مدتی که از سال تحصیلی می گذشت مشاهده می کردم که دانش آموزانم در کلاس درس مطالعات اجتماعی مشارکتی از خودشان نشان نمی دادند.آنها به تنهایی هرکدام تکالیف خود را انجام می دادند . آنها در کلاس بی نظم بودند و علاقه ای به درس نداشتند . با دیدن این مشکلات تصمیم گرفتم تا شیوه هایی را در کلاس به کار گیرم تا از طریق آن بتوانم روحیه همکاری را بین دانش آموزان در سرکلاس درس مطالعات اجتماعی افزایش دهم . پس از مطالعه و بررسی اسناد و مدارک موجود و گردآوری اطلاعات از دانش آموزان و همکاران بر آن شدم تا با استفاده از روشهای تدریس گروهی و مشارکتی روحیه همکاری آنها را برای یادگیری بیشتر افزایش دهم . با اجرای این طرح و نتایج حاصل از ارزشیابی اقدام جدید و تعیین اعتبار آن روند خوبی در مشارکت و فعالیت دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی و در ارتقاء یادگیری در آنها مشاهده کردم.