گزارش تخصصی گزارش تخصصی معاون آموزشی : علاقمند کردن همکاران مدرسه به درس پژوهی با روش های مناسب 5766

کد فایل 5766 دسته گزارش تخصصی نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 1813 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی DOC تعداد صفحات 30 حجم فایل 730 کیلوبایت 0 0

دانلود

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 30 صفحهفهرست مطالبچکیده :……………………………………………………………………………………………………………………….3مقدمه: (بیان کلی طرح و موضوع )……………………………………………………………………………………5…توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله : ……………………………………………………………………………6…اهداف گزارش تخصصی :………………………………………………………………………………………………….7..هدف اصلی :…………………………………………………………………………………………………………………7..اهداف فرعی…………………………………………………………………………………………………………………8..مقایسه با شاخص : ………………………………………………………………………………………………………….8..جمع آوری اطالعات ………………………………………………………………………………………………………8…اقدام پژوهی و درس پژوهی : ………………………………………………………………………………………….. 10..درس پژوهی چیست ؟…………………………………………………………………………………………………..11…اهمیت و رویکرد درس پژوهی…………………………………………………………………………………………..13..تاب آوری و تعلق اجتماعی : ……………………………………………………………………………………………. 13.ارتباط بین مورد پژوهی ودرس پژوهی ………………………………………………………………………………..15..امتیاز یا ویژگی درس پژوهی نسبت به اقدام پژوهی ………………………………………………………………..16…چگونگی ایجاد عالقه در همکاران جهت انجام پژوهش……………………………………………………………..17….نظر همکاران درباره اجرای طرح درس پژوهی ………………………………………………………………………. 19تجزویه وتحلیل اطالعات …………………………………………………………………………………………………21..الف: نکات قوت و ضعف از نگاه مجریان ……………………………………………………………………………….21انتخاب راه حل جدید وموقتی: و نظارت برآن ………………………………………………………………………. 22…ارزیابی بعد از اجرای طرح ……………………………………………………………………………………………….24نقاط قوت اجرای طرح ……………………………………………………………………………………………………25.نقاط ضعف طرح : …………………………………………………………………………………………………………25نتیجه گیری : ………………………………………………………………………………………………………………25.پیشنهادات: ……………………………………………………………………………………………………………….. 26.کاربردی: ……………………………………………………………………………………………………………………26 پژوهشی: ……………………………………………………………………………………………………………………27فهرست منابع: …………………………………………………………………………………………………………….28.. چکیده :پژوهش درآموزش وکلاس برای پیداکردن راه های اثربخش بهسازی و بازاندیشی درفرآیند یاد دهی به یادگیری جریانی است که دربرنامه درس ملی ومبانی نظری تحولی بنیادین در نظام تعلیم وتربیت آمده است.معلمان عموما همانی را آموزش می دهندکه می دانند و کار را چنان انجام می دهندکه می توانند دیدگاه ها،آموزش ها،تجربه ها،خاطره ها،گرایش ها، وفعالیت های پیشین معلم همه وهمه در کار او اثر دارند.درس پژوهی درواقع به معنای»پژوهش مشارکتی معلمان درکلاس درس«می باشد.پژوهش بدون برخورداری از یک فضای فرهنگی مساعد اثر چندانی عاید نظام نخواهد ساخت.فرهنگ به عنوان زیست بوم مناسب عمل می کند واز این روبا گسترش آن زمینه ی توسعه وتاثیرگزاری یافته های پژوهش درنظام تاثیر می گزارد. (نذیری،(1393 درس پژوهی به مثابه روش نوین پژوهش درعمل وهسته های کوچک تحول درآموزش ، به گسترشپژوهش وتولید دانش حرفه ای در مدرسه کمک می کند ، به علاوه فرآیند یادگیری گروهی و بهسازی مستمر(تدوین برنامه ،اجرا،بازبینی،بازاندیشی،یادگیری وترویج یافته ها) شد مبتنی است وفرصتی برای سهیم شدن کارگزاران آموزشی در تجربه های یکدیگر را فراهم می آورد.اهمیت و رویکرد »درس پژوهی« مبتنی است برتاکیدبرخلاقیت ونوآوری (حسن(1393 تاکیدبر تدریس های فراگیرمحور،سوال محور،فرایندمدار،تاکید برروش های تدوین و فعال تدوین در تماممراحل تدریس، استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و ارتباطات. تفاوت اساسی درس پژوهی واقدام پژوهی یا معلم پژوهنده دراین است که »درس پژوهی« دیگر معلم نمی تواند کار را به صورت فردی انجام دهد.البتهکار اقدام پژوهی امکان کار گروهی هم بود، اما در» درس پژوهی« کار حتما مشارکتی و گروهی و مبتنی برهمکاری تعامل چند تن ازمعلمان و کمک دانش آموزان و حتی اولیاست. دراین کاری که به صورت اقدام پژوهی در مدرسه انجام گرفت مشکل از اینجا شروع شد که بخشنامه ای از طرف اداره متبوع به عنوان شرکت همکاران در مسابقه »درس پژوهی« به مدرسه ارسال شد. بنده به عنوان معاون آموزشی درجلسه شورای معلمان مسئله را برای همکاران توضیح داده وشرح چگونگی »درس پژوهی« را به معلمان درآن جلسه بیان نمودم واز آنها خواستم که هرکدام مایلند درقالب گروه های مختلف کلاس های هم پایه با کمک مدیر و معاون و ناظر می توانند در این طرح شرکت نمایند. که اکثرآنها با این امر مخالفت نمودند و علاقه ای از خود نشان ندادند.درجلسه دوم شورای معلمان بنده ضمن لازم مزایای اجرای طرح و چگونگی برنده شدن در مسابقه در سطح منطقه واستان واهدا هدایا از طرف مقامات مسئول و همکاری مدیر که می تواند با به کار انداختن همه امکانات گروه رایاری کند بالاخره توانستیم یک گروه از بین آنها که حدود چهار نفر بودند وابراز علاقه به اجرای طرح نمودند
منتشر شده در
  • عمومی و متفرقه تحقیق در مورد توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن 27902
  • تحقیق در مورد توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن دانلود تحقیق در مورد توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن تحقیق مورد توليد شيرهاي مخصوص آب‌گرمكن
  • دانش آموزی(درسی) پاورپوینت ریاضی دوم ابتدایی اشکال هندسی 158597
  • پاورپوینت ریاضی دوم ابتدایی اشکال هندسی ریاضی دوم ابتدایی اشکال هندسی دانلود پاورپوینت ریاضی دوم ابتدایی اشکال هندسی ریاضی دوم ابتدایی اشکال هندسی پاورپوینت ریاضی ابتدایی اشکال هندسی
  • روانشناسی-علوم تربیتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تمرین و فعالیت بدنی 69011
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره تمرین و فعالیت بدنی پیشینه تحقیق درباره تمرین و فعالیت بدنی پیشینه تحقیق درباره فعالیت بدنی مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره فعالیت بدنی مبانی نظری فعالیت بدنی پیشینه تحقیق فعالیت بدنی مبانی نظری فعالیت بدنی
  • علوم انسانی پاورپوینت آموزش نشانه ها(فارسی اول دبستان درس یازدهم) 9865
  • پاورپوینت آموزش نشانه ها(فارسی اول دبستان درس یازدهم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق آموزش کارکنان 72834
  • پیشینه تحقیق آموزش کارکنان مبانی نظری آموزش کارکنان مبانی آموزش کارکنان آموزش کارکنان تحقیق آموزش کارکنان پیشینه آموزش کارکنان آموزش کارکنان
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد ژيمناستيـك 1 58589
  • پاورپوینت در مورد ژيمناستيـك 1 ژيمناستيـك 1 دانلود پاورپوینت در مورد ژيمناستيـك 1 ژيمناستيـك پاورپوینت مورد ژيمناستيـك

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *