گزارش تخصصی گزارش تخصصی مشاور مدرسه :پر رنگ تر و پر بار تر کردن نقش مدرسه در بالا بردن سطح سلامت روانی در دان 5624
کد فایل
5624
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1805
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 29
حجم فایل
769 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 صفحهفهرست مطالبچکیده 4مقدمه (طرح موضوع وبیان مساله ) .. 5بیان مسئله 7ارزیابی از وضعیت موجود 9اهمیت موضوع 10اهداف گزارش تخصصی : 12هدف اختصاصی : 12اهداف جزئی : 12مقایسه با شاخص : 12جمع آوری اطلاعات 12تجزیه و تحلیل اطلاعات 16بهداشت روان نوع اول 17بهداشت روان نوع دوم 18بهداشت روان نوع سوم 19انتخاب راه حل موقتی 22اجرای راه حل و نظارت بر آن 24اریابی بعد از اجرای راه حل 25ارزشیابی تأثیر اقدام جدید 26نقاط قوت طرح : . 27نتیجه گیری 27 پیشنهادات 28منابع و مآخذ : 29چکیدهسلامتی ، مهمترین عامل پیشرفت و ضامن بقای جامعه است . طراحی ، تدبیر و اجرای برنامه های توسعه دربعد بهداشتی ، اعم از بهداشت جسمی و روان ، پس از خانواده باید در مدارس پایه ریزی گردد. چرا که درایران کودکان از شش سالگی وارد مدرسه می شوند و اکثر آن ها وقتی از مدرسه بیرون می آیند که بهبزرگسالی رسیده اند . بنابراین طبیعی است که انتظار داشته باشیم، این مدت طولانی بر تک تک آن ها اثرعمیق گذاشته باشد . بنابراین با توجه به طولانی بودن دوران تحصیل و باتوجه به حساس بودن کودکی ونوجوانی باید انتظار داشت که مدرسه بتواند در تضمین بهداشت روانی دانش آموزان یا ایجاد دشواری هایرفتاری برای آنان نقش مهمی داشته باشد . اینجانب مشاور مدرسه در پژوهش حاضر سعی بر اینداشته ا م تا عوامل تأثیر گذار بر بهداشت روانی در مدارس همچون ؛ محیط فیزیک مدرسه ، نقش معلمان ونقش بهداشت روانی مسؤولین مدرسه در ارتقای سطح بهداشت روان دانش آموزان ، همچنین ویژگی هایافراد سالم از نظر روانی و نشانه های هشدار دهنده برای ضعف روانی که در افراد می توان مشاهده کرد و درپی آن کمک هایی که معلمان و معاونین در ایجاد سلامت روان دانش آموزان می توانند داشته باشندو مواردیاز این دست را مورد بررسی قرار داده ام. باشد که با استفاده از نتایج این پژوهش بتوانم به یاری خداوندمتعال یاری رسان معلمان و دانش آموزان این مرز و بوم باشم. مقدمه (طرح موضوع وبیان مساله )یکی از مکانهایی که فعالیت بهداشت روان در آنجا میتواند مفید باشد، مدارس است. مدارس با در بر گرفتن بخش عظیمی از جمعیت آینده ساز جامعه، به عنوان یک مرکز فرهنگی، اجتماعی مهم در جامعه مطرح میباشد. در عصر ما هدف از مدرسه رفتن صرفا انباشتن مطالب در ذهن نیست، بلکه پروش همه جانبه شخصیت دانش آموز میباشد. در این میان عوامل آموزشی مهمترین و موثرترین افراد در هر موسسه تربیتی است. آنها مرجع واقعیت برای کودک و نوجوان هستند، بنابراین به دلیل اهمیت آنها، به ویژه در نظر دانش آموزان، از آنها انتظار میرود که با شناخت دقیق دانش آموز و کشف مشکلات آنها، موقعیتهای آموزشی را به گونه ای ترتیب دهند که احساس رضایت مندی را در دانش آموزان به وجود بیاورند. از آنجایی که کشور ما یکی از جوانترین جوامع دنیاست و در آن بیش از 20 میلیون کودک و نوجوان زندگی میکنند و بخش عظیمی از این جمعیت کثیر در مدارس ابتدایی تحصیل میکنند، لذا میتوان گفت که بهترین موقعیتی که میشود با آنها ارتباط منسجم و منظمی برقرار کرد، از طریق دستگاه تعلیم و تربیت است (محمدرضا شرفی، (.1372تامین بهداشت و سلامت روحی و اخلاقی کودکان و نوجوانان که قریب یک سوم جمعیت کل کشور را تشکیل میدهند، یکی از وظایف اساسی دست اندرکاران مسائل تربیتی و بهداشتی است و با توجه به نتایجی که عدم ارضای نیازهای کودکان و نوجوانان به بار می آورد و با عنایت به این امر که پیشگیری همیشه ارزانتر و آسانتر از درمان است. دست اندرکاران امور فرهنگی کشورمان خصوصا معلمان به دلیل ارتباطات گسترده با اقشار کودکان و نوجوانان جامعه، میتوانند از یک سو موجبات پیشگیری از مشکلات و اختلالات و نابسامانی های روانی کودکان و نوجوانان را فراهم آورند و از سوی دیگر، مراتب رشد و شکوفایی استعدادهای آنان را هر چه بیشتر مهیا سازند.