گزارش تخصصی گزارش تخصصی مدیر و معاون آموزشی : افزایش نمرات مستمر و پایانی دانش آموزان با راهکارهای خلاقانه 5720
کد فایل
5720
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1708
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 29
حجم فایل
167 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 صفحهفهرست مطالبچکیده: 3- مقدمه 4بیان مسئله 5تعریف ارزش یابی مستمر 6ویژگی های ارزش یابی مستمر 7ارزیابی از وضع موجود 7اهداف گزارش تخصصی : 8هدف اصلی : 8اهداف فرعی : 9جمع آوری مطالب 9الف : کسب نمرات . 9ب : پرسش نامه 9ج : مصاحبه با والدین 10د : مصاحبه با همکاران 10پیشینه تحقیق : .. 11تجزیه وتحلیل داده ها 12یافتن راه حل ها . 13راه حل ها 13انتخاب طرح جدید و اجرای آن 15روش دوم:تبادل نظررودرروی دانش آموز قوی با ضعیف 16روش سوم: تهیه فرم بررسی و نظارت بر تکالیف واموردرسی توسط اولیا 16ارزیابی بعد از اجرای طرح 17اعتبار بخشی و ارزیابی ( نقاط قوت اجرای طرح ) 17بایدها و نبایدهای ارزش یابی مستمر 18نکات خاص در ارزشیابی مستمر 19مقایسه ارزش یابی پایانی با ارزش یابی مستمر 19خطاهای رایج در اجرای ارزش یابی مستمر 21ارزش یابی پایانی 21مزایا و معایب سنجش و ارزشیابی پایانی 22نتیجه گیری، ایرادها، پیشنهادها 23فهرست منابع 29چکیده:آنچه باعث ارتقاء سطح علمی دانش آموزان مقطع هنرستان و دبیرستان می شود، علاوه بر برخورداری از دبیرانی بامعلومات و باتجربه برخورداری ازکتبی است که بتواند نیازهای علمی دانش آموزان را برطرف کند.در حال حاضر مسئله ای در مدارس به شکل رقابتی مطرح است به عنوان “درصد قبولی”، که این موضوع بین مدارس مختلف شهر ، شهرستان ، استان و کشور به صورت معضلی در آمده است، دبیران زیادی می توانند شهادت بدهند که مدیر مدرسه از آنان خواسته است همه دانش آموزان را “قبول” کنند و “نمره”بدهند تا شاخص درصدقبولی-به عنوان ملاک رسمی موفقیت یک مدرسه و مدیر- بالا برود!آنچه در این مبحث کوتاه به آن پرداخته می شود ، عمکرد نا درست در برخورد با دانش آموزان ضعیف است ،دانش آموزانی که برای ادامه تحصیل بی انگیزه هستند و این بی انگیزگی باعث شده است که نه تنها به درس و مدرسه علاقه نشان ندهند بلکه از آن به نوعی فراری باشند و مدرسه را تنها مفری بدانند برای دوست یابی و تفریح و وقت گذرانی و البته مسائل حاشیه ای دیگر که باز هم پرداختن به آنها مورد بحث ما نیست. اما همین دانش آموزان ضعیف و فراری از مدرسه که شاید در طول مدت تحصیل خود حتی یک بار هم بعضی از دروس را نمره خوبی نگیرند به راحتی در پایان سال نمره قبولی می گیرند و به سطوح بالاتر می روند ، مسئله و سوال اصلی این است ، چرا چنین اتفاقی می افتد و چرا باید زمینه ای برای چنین فاجعه ای وجود داشته باشد؟مسئله دیگری که باعث شده دانش آموزان بدون داشتن سواد علمی مناسب به پایه های بالاتر ارتقاء پیدا کنند ، عدم توجه به “نمره مستمر” است ، این نمره مستمر در طول سال به دانش آموز کمک می کند تا به اصطلاح اگر در طول سال درس خوانده اما شب امتحان مشکلی برایش پیش آمده و نتوانسته در بخواند بانمره مستمر که به واقع حق اوست ، حقی از او ضایع نشود ، اما متاسفانه بعضی از دانش آموزان به این نکته توجهی نمی کنند و از نمرات مستمر خوبی برخوردار نیستند و این موضوع باعث می شود که نمره نهایی آنها پایین آمده و حق آنان ضایع گردد. اینجانب…… مدیر / معاون مدرسه ……. شهرستان ….. در پژوهش حاضر تصمیم گرفتم به کمک راهکار های جذاب سطح معلومات و نمرات مستمر هنر جویان هنرستان خود را افزایش دهم.- مقدمهتغییرات به وجود آمده در امر آموزش به دلیل توسعه وسایل ارتباطات جمعی، و محیط های مجازی آموزش باعث شده است که شاگردان حداقل از کتابهای درسی خود بسیار جلوتر بیفتند( گرچه جلوتر بودن آنها از دبیرین و اساتید خود جای بحث و بررسی جداگانه را دارد) لذا لزوم نوآوری در ارائه روشهای تدریس وارزشیابی به وجود آمده است . دبیرینی که با روشهای تدریس سخنرانی و حداکثر یکی دو روش دیگر عادت کرده بودند ، اینک با بحث های جدید مواجه می شوند ، آموزش گروهی، تهیه چک لیست انتظارات و