گزارش تخصصی گزارش تخصصی : علاقمند کردن دانش آموزان متوسطه اول به درس ریاضی با راهکارهای مناسب 5899
کد فایل
5899
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1903
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 24
حجم فایل
531 کیلوبایت
1
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 24 صفحهفهرستچکیده 3نکات کلیدی : 4مقدمه 4بیان مسئله 5توضیح وضع موجود 7اهداف گزارش تخصصی : 8هدف اصلی : 8اهداف جزئی : 8مقایسه با شاخص (وضع مطلوب ) 9جمع آوری اطلاعات 9.1 شاخصهای کیفی وضع موجود 9ب. مصاحبه به منظور کسب اطلاعات مفیدتر، 10ج. مشاهده 10.2 شاخصهای کمّی وضع موجود 11الف. پرسش نامه 11ب. مطالعه 12ادبیات موضوع 12الف: پیشینه نظری .. 13ب. پیشینه ی عملی: 13تجزیه و تحلیل و راه حل های پیشنهادی 15.1 پرورش دقت و تقویت حافظه دیداری و شنیداری 15.2 اجرای بازیهای تمرینی هدفدار 15.3 ایجاد شادی و نشاط در زنگ ریاضی 15.4 استفاده از طرح-های ابتکاری جهت پرورش خلاقیت دانشآموزان در دروس ریاضی 16انتخاب راه حلها 17اعتبار بخشی به راه حلها 18.1 تنظیم جدولی به منظور ارزشیابی تشخیصی، تعیین روش تدریس و غیره 18.1-1 استفاده از روش ایفای نقش توسط دانشآموزان 19ارزیابی بعد زا اجرای طرح ( نقاط قوت ) 19نقاط ضعف 21 نتیجه گیری 21پیشنهادات 22منابع مآخذ 23چکیدهدرس ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی بهدانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر،تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درسدچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را همنمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورتبیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز بهدانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال هایگوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه بهریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی میباشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسیمیباشد. به طوری که ریاضیات یکی از عالی ترین تراوشهای اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده-یاراده-ی انسان و نشان دهنده-ی سیر عقل و برهان و هم-چنین بیان کننده-ی میزان علاقه-ی بشر به کمالو زیبایی است. نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، بهطوری که نرسیدن به هدفهای آموزشی در زمینه-ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهدافمربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود اینجانب در این پژوهش راهکارهای چگونگی علاقهمند ساختن دانش آموزان دوره متوسطه ا.ول را به درس ریاضی مورد بررسی قرار داده ام. امید است پژوهشمذکور بتواند در جهت پیشبرد اهداف آموزشی مورد قبول واقع شود.