گزارش تخصصی گزارش تخصصی : علاقمند کردن دانش آموزان به درس جمله نویسی پایه دوم ابتدایی 5870
کد فایل
5870
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1651
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 22
حجم فایل
131 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 22 صفحهفهرستچکیده 3مقدمه 4بیان مسئله و توصیف وضعیت 4پیشینه تحقیق 5پیشینه ی تحقیق در مورد جمله سازی و انشا: 7اهداف پژوهش 7هدف اصلی : 7اهداف جزئی : 7مقایسه با شاخص : 8روش های جمع آوری اطلاعات 8خلاصه ی یافته های اولیه : 8راه های پیشنهادی و نحوه اجرا 9-9 جمله سازی به کمک تصاویر 11ارزیابی اجرای طرح 13روشهایی جهت تقویت مهارت جمله نویسی 14نقاط قوت اجرای طرح 17نقاط ضعف : 18ارزیابی بعد اجرای طرح 18راه های مورد توافق عبارت بودند از : 18نتایج : 19 پیشنهادها : 19نتیجه گیری 20منابع و ماخذ : 21چکیدهدر ابتدای دوره دبستان که هدف اصلی آن آموزش خواندن و نوشتن فارسی پایه است،در کنار درس های فارسی (خواندن) و املا درسی با نام جمله نویسی وجود دارد.هدف از ارائه این درس ایجاد تونایی اولیه نوشتن فعال در دانش اموزان است،بدین معنی که پس از آموزش نوشتن غیر فعال (رونویسی) و آموزش نوشتن نیمه فعال (املا) به مرحله آموزش نوشتن فعال یا خلاق می رسیم.در این مرحله که با درس جمله سازی آغاز می شود و با درس انشا ادامه می یابد دانش اموزان به این مهارت دست می یابند که پیام های خود را به صورت فرایند سخن نوشتاری،تولید و به مخاطب فرضی یا واقعی ارائه نمایند.جمله سازی در واقع مقدمه ای است برای آماده سازی دانش آموزان در درس انشا.است.در جمله سازی است که دانش اموزان می توانند اولین تجربیات خلاقیت نوشتاری را کسب کنند؛ با انواع جمله های خبری،پرسشی،امری و تعجبی آشنا شوند؛جایگاه انواع مقوله های صرفی مثل گروه اسمی،ضمایر و… را در ساخت جمله بیاموزند و قواعد نحوی موجود در دستور زبان فارسی را به طور غیرمستقیم تجربه کنند.اینجانب آموزگار کلاس دوم آموزشگاه تصمیم گرفتم موضوع پژوهش امسال خودم را در اینباره انتخاب نمایم تا بتوانم مشکلات جمله نویسی دانش آموزانم را که زمینه انشا نویسی در آینده نزدیکشان است را بر طرف نمایم.