گزارش تخصصی گزارش تخصصی : علاقمند کردن دانش آموزان به درس زیست شناسی با استفاده از روش های جدید تدریس 5817
کد فایل
5817
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1683
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 29
حجم فایل
645 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 صفحهفهرست:چکیده 4کلیدواژ ه ها 4مقدمه 5بیان مسأله 6کمبود وقت دانش آموزان برای فعالیت و تحقیق 8توصیف وضعیت موجود : 9اهداف گزارش تخصصی : . 10هدف اصلی : 10اهداف جزئی : 10مقایسه با شاخص : 11جمع آوری اطلاعات 11تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات : 11نظر دانش آموزان ضعیف : 12شناسایی و انتخاب راه حل موقتی جدید 12روش اجرای راه حل جدید و نظارت بر آنها 13بسط مسئله 14مشکلاتی که در این روش های دانش آموز محور مبتنی بر نیاز با آنها مواجه بودم عبارت بودند از : 15مشکل محتوا 16 ارزیابی بعد از اجرای طرح 18ارزشیابی و تاثیر اقدام جدید 18اولین جلسه ارزشیابی کلاس : 19نقاط ضعف ارای طرح : 20روش های آموزش دانش آموز محور 20پیشنهادات و راهکار ها به دانش آموزان 23از جمله علل عدم پیشرفت دانش اموزان: 23نتیجه گیری 25منابع و ماخذ 26 چکیدهتدریس به معنای ساده، یعنی سخنرانی یک دبیر برای تعداد زیادی دانش آموز. این باور ریشه در قرون وسطی دارد. در زما نهای گذشته وقتی کتابی کمیاب میشد، این احساس در دبیر به وجود می آمد که بهتر است دانش خود را در قالب سخنرانی و خطابه منتشر کند؛ اما به تدریج با پیشرفت فناوری و تغییر یادگیرنده، نیاز به تغییر در رو شهای آموزشی احساس شد. امروزه آموزش زیست شناسی با چالشهای بسیاری روبه روست. از جمله این چالشها استمرار روشهای تدریس منسوخ شده، تفکیک آموخته های علمی از دنیای واقعی، کمبود ساعات درسی هفتگی، کاهش فعالیتهای آزمایشگاهی، عدم برنامه ریزی و طبقه بندی درستِ برخی از مطالب درسی، آزمو ن محوری، تمرکز برآموزش کنکوری مفاهیم و بالاخره کمبود توجه به خلاقیت یادگیرندگان است.در مقابل اینها، روشهای مبتنی براستعدادیابی و توجه به فعالیتهای خلاقانه، فعال کردن دانش آموزان در فرایند تدریس با استفاده از رو شهای نوین تدریس، برگزاری اردوهای علمی و بازدید از دستآوردهای علمی جدید، کوشش برای رفع ایرادهای مطالب درسی،توجه به فعالیتهای آزمایشگاهی با اختصاص امتیاز یا نمره به آن، توجه به یادگیری مفاهیم پایه بهجای تمرکز بر نکات کنکوری ومانند اینها از راهکارهای موجود برای بهبود آموزش