گزارش تخصصی گزارش تخصصی : روش های بانشاط سازی کلاس و تحقق هدف مدرسه زندگی 6040
کد فایل
6040
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1760
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 29
حجم فایل
764 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 صفحهفهرستچکیده 4نکات کلیدی : 5مقدمه 5بیان مساله : 6اهمیت موضوع : 7بیان وضعیت موجود . 9اهداف گزارش تخصصی : 11هدف اصلی : 11اهداف جزئی : 11مقایسه با وضع مطلوب : 11جمع آوری اطلاعات 11تجزیه وتحلیل داده ها 12نظرات همکاران: 12نظرات دانش آموزان : 13رویکرد غنی سازی 14مهارت های زندگی 14لزوم هماهنگی درآموزش ارزش ها ومهارت های زندگی 15 نقش مدرسه در آموزش ویادگیری ارزش ها ومهارت های زندگی 15غنی سازی برنامه درسی و فرهنگ آموزش 16انواع تجارب یاددهی -یادگیری: 16هدف های تدارک فعالیتهای اکتشافی: 16هدف های تدارک فعالیت های آموزش گروهی: 16هدف از تدارک فعالیت های نوع سوم: 17اجرای راه حل موقت 17وضعیت فیزیکی کلاس: 18الف) رنگ: 18ب) چینش نیمکت ها: 19ج) تهویه و تعداد دانش آموزان: 19ابزار تشویق: 19خواب کافی دانش اموزان در اوقات قبل از کلاس و ورود به مدرسه: 20اجرای راه حل جدید : 21ارزیابی بعد از اجرای طرح 23نقاط قوت اجرای طرح 23نقاط ضعف : 24نتیجه گیری: 24پیشنهاداتی جهت ایجاد شادی و نشاط و تحقق مدرسه زندگی 26 منابع: 28چکیدهمدرسه زندگی به عنوان سازمان یادگیرنده ،محل رشد استعدادها و توانمندیهای مدیران، معلمان، دانش آموزان و اولیای آنهاست .اگر مبالغه نشود میتوان گفت بسیاری از آشفتگیها در جوامع معاصر،به عدم پایبندی جوامع به یک نظام هماهنگ ارزشی، که افراد را به سوی رفتارهای دقیق و ویژه سوق میدهد ،بر میگردد.تربیت یک کوشش اخلاقی است. مدیران و معلمان پیوسته متوجه هستند که چه چیزی شایسته گفتار و کرداراست و چه رفتاری زیبنده دانش آموزان ؟ آنها به اشاعه ارزش ها ی اخلاقی و بهسا زی رفتار فردی و اجتماعی علاقه مند هستند.میتوان گفت امکان تعلیم فضیلت در صورتی وجود دارد که مقصود ما از تعلیم فضیلت کمک به شاگرد برای آگاه شدن از آن باشد.اگر منظور ما از تعلیم و یادگیری فقط اشاعه و کسب م.اتی در باره چگونگی اخلاقیات باشد در این صورت ارزش ها قابل تدریس هستند.معلمان می توانند از شاگردان امتحان کنند و ببینند در باره ارزش ها چه می دانند، اما هیچ معلمی نمی تواند حتی پس از کوشش توام با مراقبت تمام و آنچه می توانسته است تضمین کند که شاگرد به ارزش های اخلاقی پی برده است و در انتخاب برخی ارزش ها برای زندگی خویش به او کمک کرده است و شاگرد هم به هنگام امتحان متوسل به نیرنگ نخواهد شد؟ (احمد مهدی عبدالحلیم /ترجمه مهدی اسدی (1379 طبق مطالب عنوان شده اینجانب آموزگار …………….. سعی کرده ام در این پژوهش راهکار های رسیدن بهکلاسی بانشاط و تحقق مدرسه زندگی را به طور پژوهشی انجام داده و بیان کنم واز انواع روش های مشارکتی استفاده نموده وکلاس فعال وبا نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.