گزارش تخصصی گزارش تخصصی : راه های نهادینه کردن مراقبت از وسایل و اموال و ابزارآلات هنرستان در هنر جویان 5821
کد فایل
5821
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
2024
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 29
حجم فایل
618 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 29 صفحهفهرست مطالبچکیده 2مقدمه 3بیان مسئله 5ارزیابی از وضع موجود 6اهداف گزارش تخصصی : 7هدف اصلی : 7اهداف جزئی : 7جمع آوری اطلاعات 8تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها: 11تفسیر: 11تجزیه و تحلیل داده ها بر اساس نمودار استخوان ماهی: 12اجرای راهکار های پیشنهادی و نظارت بر آنها: 13ارزیابی بعد از اجرای طرح 14نقاط قوت اجرای طرح 14چگونه می توان مشکلات رفتاری بی انضباطی را در آموزشگاه و کلاس کاهش داد؟ 18راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مسائل و مشکلات انضباطی در مدارس 19تذکر : 21 نتیجه گیری 22چکیدههمانطور که می دانیم امکانات و تجهیزات هنرستانها فرسوده و از رده خارج است و حتی پاسخگوی نیاز جمعیت کنونی هنرجویان هنرستانها هم نیست و بسنده کردن به آمارها، فریبی بیش نیست و اعلام اینکه ، ساخت و تجهیز هنرستانها و ایجاد هنرستانها در دستور کار قرار دارد، گره گشای کار نخواهد بود.جذب هنرجو در هنرستانها بدون توجه به نیازهای اولیه هنرجویان کاری نسنجیده است که موجب دلسردی هنرجویان خواهد شد. برای مثال، هنرستانی که در دهه70برای چند رشته خاص و معدودی هنرجو تأسیس شده، اکنون تجهیزات آن فرسوده است و باید بهروز شود؛ زیرا پس از ساخت و تجهیز اولیه و تحویل آموزشگاه از سوی سازمان نوسازی مدارس کشور به آموزش و پرورش، سازمانی که متولی این کار باشد، وجود ندارد.فراموش نکردهایم که وعدههای بسیاری برای تجهیز هنرستانها داده و همایشهایی نیز برگزار شده که حاصل آن برای هنرستانیها وضعیت نابسامان کنونی است.رویکرد توسعه فنی و حرفهای فقط با حرف امکانپذیر نیست بلکه مقرر است که این موضوع با جدیت بررسی شود. به هر روی مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای رسیدن به هدف مشترک می بایست تدبیری بیندیشند. نمونه افزایش آمار هنرجویان هنرستانهاست که ابتدا به هر طریق ممکن، حتی فرستادن قبولی های شهریور سال اول دبیرستان به هنرستانها، دانش آموزان تشویق میشوند به هنرستانها بروند و بعد که بحث کیفیت مطرح میشود ابراز نگرانی میکنند. آیا تدبیر و اندیشه در برنامه ریزی های مسئولان وزارت آموزش و پرورش جایگاهی دارد؟ یا اینکه هدف وسیله را توجیه میکند؟ اینجانب … به عنوان انباردار وسرپرست کارگاه تصمیم گرفتم با توجه به اینکه وسایل کارگاه ها و سایت هنرستان محدود است و تهیه دوباره آنها کاری بس دشوار است که نیازمند بودجه زیادی است. دانش آموزان را ملزم به نگهداری از وسایل و امکانات کارگاه و سایت نمایم. تا در سال های بعد دچار کمبود امکانات نشویم.