گزارش تخصصی گزارش تخصصی دبیر شیمی : چگونگی همگام شدن با جهانی شدن آموزش شیمی در عصر ارتباطات و اطلاعات 5618

کد فایل 5618 دسته گزارش تخصصی نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 1763 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی DOC تعداد صفحات 53 حجم فایل 789 کیلوبایت 0 0

دانلود

فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 53 صفحهفهرست مطالبچکیده 4مقدمه 5موانع ومشکلات تدریس شیمی 11اهداف گزارش تخصصی : 12هدف اختصاصی : 12اهداف جزئی : 12مقایسه با شاخص : 12ارزیابی از وضع موجود 12گردآوری اطلاعات 12تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول 13اجرای راه حل، مرحله اول 14سطح دانش: 14سطح درک و فهم 14سطح کاربرد 14ارزیابی از وضعیت بعد از اجرای راه حل، مرحله اول 15جدول:1 فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا سه 15جدول:2 فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف 16نمودار:1 فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف 17تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله اول 17ارزیابی از وضعیت و جمع آوری اطلاعات ، مرحله دوم 17بعضی از یافته های این مرحله عبارتند از: 18پیشینه تحقیقات 19مفهوم نوآوری در آموزش 22ویژگی های نوآوری در آموزش 22نوآوری و تحول در کلاس درس 22استفاده از چندرسانه ای های آموزشی در تدریس 23استفاده از CD های آموزشی در تدریس 25استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس 25استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس 26استفاده از روش فعال یاددهی – یادگیری مبتنی بر ICT…………………………………………………..27.اجرای راه حل ، مرحله دوم 28ارزیابی از وضعیت بعد از اجرای راه حل، مرحله دوم 31جدول:4 فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف 32نمودار:2 فراوانی بر حسب نمرات کسب شده از صفر تا یک برای سطوح مختلف 32 3جدول:5 مقایسه پیشرفت تحصیلی در هریک از سطح هاو میانگین کلاس 33نمودار:3 مقایسه پیشرفت تحصیلی در هریک از سطح هاو میانگین کلاس 33تجزیه و تحلیل نتایج، مرحله دوم 34ارزیابی از وضعیت، مرحله سوم 34اجرای راه حل، مرحله سوم 34ارزیابی از وضعیت بعد اجرای راه حل و تجزیه و تحلیل، مرحله سوم 35ارزیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن 35نتایج حاصل از اقدام 37نقاط قوت اجرای طرح 37نقاط ضعف انجام طرح 37نتیجه گیری و پیشنهادات 38منابع مورد استفاده: 45 4چکیدهدرس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولا نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیل ویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار یا غیرممکن است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری ازرایانه، تعامل فراگیران با یکدیگر و با معلم است.البته هنوز در میان صاحب نظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.در این طرح گزارش تخصصی سعی بر این بوده است که در عصر اطلاعات و ارتباطات با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم. بنابراین در پی روشی برای تلفیق فناوری های نو در امر تدریس بودم. به دلیل حساسیت های خاص کتاب شیمی2، و وجود مطالب حجیم و سنگین در این کتاب، تصمیم گرفتم که امسال این روش را در کلاس دوم ریاضی انجام دهم. لازم به ذکر است این روش البته با کمی تفاوت سال قبل در کلاس اول انجام شد که نتیجه خوبی داشت.در انجام این طرح مشکلات بسیاری سر راهم بود که با ترفندهای مختلف آن ها را از سر راه خود برداشتم و جو مناسبی را در کلاس به وجود آوردم. مشکل عمده ای که داشتم این بود که روش های تدریس سنتی بخصوص در درس شیمی بیشتر از هر روش دیگری مورد قبول همگان بود، درنتیجه می بایست روش سنتی را با فناوری های نو و از جمله IT وICT ادغام می کردم. با در نظر گرفتن 5شرایط حاکم بر مدرسه محتاطانه عمل نمودم. دانش آموزان را بدون آن که متوجه شوند آهسته آهسته درگیر فناوری های نو از جمله IT کردم.نتیجه کامل رضایت بخش بود. علاقمندی دانش آموزان به قدری زیاد بود که مجبور بودم بیشتر وقت و زمان خود را صرف مطالعه برای هرهب وری مفیدتر از رایانه و اینترنت کنم. ضمنا زمان بیشتری را صرف بررسی تکالیف دانش آموزانم نمایم. به این ترتیب توانستم با جهانی شدن آموزش شیمی همگام شوم و دانش آموزانی فعال، محقق، پویا و آشنا به فناوری نو تربیت کنم. نظر آن ها را نسبت به درس شیمی مثبت کنم و اطلاعات علمی آن ها را به روز کرده و افزایش دهم.مقدمهعصر کنونی را به دلیل افزایش اطلاعات علمی و فناوری های نوین که همه ارکان اجتماعی و زندگی روزمره را دگرگون کرده است، عصر اطلاعات و ارتباطات نامیده اند. انقلاب اطلاعاتی، پیشرفت روزافزون علم و موضوع جهانی شدن، عواملی هستند که ضرورت پرداختن به موضوع مهم »نوآوری برای ایجاد تحول در آموزش« را دوچندان می کنند. معلم به سبب سروکار داشتن با امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم باید به طور مستمر، همگام و هماهنگ با تحولات کشور، روش ها و راهبردهای آموزشی و تربیتی خود را تغییر دهد.با این که به طور کلی پایه و اساس تحولات تعلیم و تربیت در جهان، از علم و فناوری نشأت می گیرد، ولی در عمل ثابت شده است که اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ریشه در تجربیات و تلاش علمی و عملی معلمان هوشمند و آینده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به کارگیری علم و فناوری های جدید اطلاعاتی، روش هایی نو خلق کنند و کلاس درس را از محدوده چهاردیواری خارج کنند و با سایر مراکز علمی و آموزشی جهان مرتبط سازند. یکی از این دگرگونی های شگفت آور در کلاس درس این است که، امروزه کلاس های درس در فضایی قرار گرفته اند که هر آن می توانند با هر نقطه ای از جهان ارتباط برقرار کنند. از این رو، دیگر نمی توان از روش های معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پای بند بود. با توجه به تحولات عظیمی که هر لحظه در کشور رخ می دهند، 6آموزش و پرورش، به ویژه معلمان، باید هماهنگ و همسو با تحولات کشور گام بردارند و در این میان، روش ها و رویکردها و نگرش های آموزشی خود را متناسب با تحولات کشور و پیشرفت های جهانی تعلیم و تربیت نوسازی کنند. در حقیقت معلمان به جای تقلید و تبعیت از برنامه ها و الگوهای آموزشی بیگانگان، باید تلاش کنند جهش خلاقانه ای در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.در سال های اخیر، برخی از کشورهای مسلمان در حال توسعه، با استفاده از نوآوری های آموزشی نظیر تلفیق رشته های درسی بهره گیری از علم و فناوری، توسعه پژوهش در آموزش، ایجاد مدارس هوشمند و مجازی، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدرسه ها و …… توانسته اند، بسیاری از موانع را بردارند و از آموزش و پرورشی پیشرفته برخوردار شوند. نتیجه تجربیات این کشورها نشان می دهد که در امر آموزش، تغییر نگرش معلمان، بسیار مؤثرتر از توسعه ابزارهای جدید آموزشی است. به دیگر سخن، تحول در آموزش و پرورش باید از معلم و کلاس درس شروع شود.هرگز دور از انتظار نیست که فناوری اطلاعات و ارتباطات، تنها پس از دو دهه بعد از ظهور، به این اندازه بر مبادله اطلاعات، آن هم به صورت online در عرصه ها و ابعاد گوناگون زندگی بشری تأثیر بگذارد و هر روز، بیش تر و سریع تر از دیروز بر محدودیت های زمانی و مکانی غلبه کند، مرزهای جغرافیایی را در هم نوردد و جهان را در چنگال کاربران خود قرار دهد. در عین حال بتواند پا به میدان تعلیم و تربیت بگذارد و از جمله، آموزش شیمی را به گونه ای باور نکردنی متأثر سازد.
منتشر شده در
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک 63781
  • پاورپوینت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک دانلود پاورپوینت دفاتر پیشخوان خدمات دولت و نقش آنها در تحقق دولت الکترونیک دفاتر پیشخوان خدمات دولت نقش آنها تحقق
  • دانش آموزی پاورپوینت ناهمواری ها و اشکال زمین درس 4 جغرافیای 2 یازدهم انسانی 147856
  • دانلود پاورپوینت ناهمواری ها و اشکال زمین درس چهارم جغرافیای 2 پایه یازدهم انسانی دانلود پاورپوینت ناهمواری ها و اشکال زمین پاورپوینت ناهمواری ها و اشکال زمین ناهمواری ها اشکال زمین زمین
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت شما دو انتخاب دارید 145304
  • پاورپوینت شما دو انتخاب دارید شما دو انتخاب دارید دانلود پاورپوینت شما دو انتخاب دارید شما انتخاب دارید پاورپوینت انتخاب دارید
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد آيا ERP مي تواند جايگزين مناسبي براي MIS باشد؟ 58229
  • پاورپوینت در مورد آيا ERP مي تواند جايگزين مناسبي براي MIS باشد آيا ERP مي تواند جايگزين مناسبي براي MIS باشد دانلود پاورپوینت در مورد آيا ERP مي تواند جايگزين مناسبي براي MIS باشد آيا ERP تواند جايگزين مناسبي براي MIS باشد پاورپوینت مورد تواند
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت جمع و تفریق اعداد مخلوط 142212
  • پاورپوینت جمع و تفریق اعداد مخلوط جمع و تفریق اعداد مخلوط دانلود پاورپوینت جمع و تفریق اعداد مخلوط جمع تفریق اعداد مخلوط پاورپوینت تفریق اعداد مخلوط
  • دانش آموزی پاورپوینت درس 7 الدرس السابع عربی نهم 160375
  • دانلود پاورپوینت درس هفتم الدرس السابع عربی پایه نهم پاورپوینت درس هفتم الدرس السابع عربی پایه نهم پاورپوینت درس هفتم عربی پایه نهم الدرس السابع عربی پایه نهم عربی پایه نهم

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *