گزارش تخصصی گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی : ایجاد انگیزه برای یادگیری دانش آموزان خوابگاهی در درس زبان انگلیسی 5760
کد فایل
5760
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1823
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 31
حجم فایل
657 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 31 صفحهفهرست مطالبچکیده: 4مقدمه : 5بیان مساله : 7اهمیت موضوع 9اهداف گزارش تخصصی …………………………………………………………………….10 هدف اصلی : …………………………………………………………………………………10اهداف جزئی ………………………………………………………………………………….10 مقایسه با شاخص : ……………………………………………………………………………10ارزیابی از وضع موجود…………………………………………………………………… 10الف – شاخص های کیفی وضع موجود :……………………………………………………. 10ب – شاخص های کمی وضع موجود : ………………………………………………………11سواﻻت مصاحبه چنین بود : …………………………………………………………………12گردآوری داده ها : …………………………………………………………………………..12تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها : …………………………………………………………….15گردآوری داده ها جهت ارایه راه حل ها : ……………………………………………………16ادبیات موضوع : …………………………………………………………………………….17 ه الف – پیشینه نظری: ………………………………………………………………………..18پیشینه عملی …………………………………………………………………………………18 راه حل های پیشنهادی ……………………………………………………………………….19 انتخاب راه حل ها : ………………………………………………………………………….22اعتبار بخشی به راه حل ها : …………………………………………………………………23اجرای راه حل های انتخابی :………………………………………………………………… 23ایجاد انگیزه و رابطه دوستانه با دانش آموزان بخصوص دانش آموزان روستایی و خوابگاهی.. 23 گروه بندی دانش آموزان و بهره از کار گروهی به صورت گروه های 3 یا 4 نفره…………… 24 تهیه ی فلش کارت ، پاور پوینت ،پوستر های رنگی،سی دی های آموزشی و فیلم در کلاس….. 24 اصلاح ، تعدیل و تغییرات در اجرای راه حل ها : …………………………………………….25ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت اجرای طرح ) ……………………………………….25الف – شاخص های کیفی وضع مطلوب…………………………………………………….. 25ب- شاخص های کمی وضع مطلوب ………………………………………………………..26نقاط ضعف اجرای طرح……………………………………………………………………. 26 نتیجه گیری : ………………………………………………………………………………..26پیشنهادها و راه کارها ………………………………………………………………………..27 منابع و مآ خذ : ………………………………………………………………………………28 ه چکیده:مدارس شبانه روزی از جمله مدارسی هستند که به منظور ایجاد فرصت مناسب برای تحصیل دانش آموزان روستایی و حاشیه نشین شهرهاو جلوگیری از هدر رفتن استعدادهای افراد در مناطق محروم به دلیل نبود مراکز آموزشی مناسب و فراهم کردن زمینه تربیتی نیروی انسانی مورد نیازمناطق محروم از میان دانش آموزان همان مناطق تأسیس شد (میکائیلی منیع، .( 1389 هر ساله بسیاری از دانش آموزان خانه را برای ورود به این نوع مدارس ترک میکنند و با فرصتها،چالشها و محرک های استرس زای بسیاری همچون جا به جایی روبرو می شوند. دانش آموزان شبانه روزی در جریان جابه جایی و انتقال از خانه به محیط شبانه روزی، غربت زدگی را تجربه می کنند. غربت زدگی مجموعه حالتهای شناختی، رفتاری و هیجانی می باشد که با نشخوار ذهنی درباره خانه، میل شدید به برگشتن به خانه، حالات افسردگی و نشانه های جسمی مربوط می شود (ونتیلبرگ، وینگرهوتس و ون هک ) دانش آموزان خوابگاهی در این نوع مدارس نیاز به مراقبت بیشتری چه از لحاظ آموزشی و چه از لحاظ عاطفی می باشند.اینجانب ………….. دبیر درس زبان انگلیسی یکی از این مدارس شبانه روزی به نام آموزشگاه …….. واقع در شهرستان ………. می باشم. در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم به ایجاد انگیزه بیشتر در درس زبان انگلیسی در دانش آموزان خوابگاهی بپردازم..مساله ی مورد نظر بی علاقگی و کم کاری دانش آموزان خوابگاهی در آموزش و یاد گیری واژگان و درک مفاهیم