گزارش تخصصی گزارش تخصصی : بهبود وضعیت درس ادبیات فارسی دانش آموزان سال چهارم با کمک تکنیکهای خلاقیت 5762
کد فایل
5762
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1673
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 17
حجم فایل
643 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 30 صفحه فهرست مطالب چکیده :3 مقدمه (بیان و طرح موضوع )4 ارزیابی از وضع موجود4 اهداف گزارش تخصصی :5 هدف اصلی5 اهداف فرعی5 مقایسه با شاخص :6 جمع آوری اطلاعات6 پیشینه تحقیق:7 تدریس :7 مفهوم خلاقیت :8 فرایند خلاقیت :8 آموزش پرورش و خلاقیت :9 منظور از افت تحصیلی چیست؟11 خسارتهای ناشی از افت تحصیلی:12 عوامل موثر بر افت تحصیلی:13 تجزیه و تحلیل اطلاعات16 تقاضاها:16 پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم :16 شاخص های کلاس فعال17 ویژگی های یک معلم خوب :17 ویژگی تدریس خوب:18 انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):18 اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :19 برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:19 شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :19 شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند :20 شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :20 شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حضور ذهن نداشتند :20 مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :21 ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت طرح )22 نقاط ضعف اجرای طرح :22 نتیجه گیری:23 منابع :25 چکیده :هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان چهارم دبیرستان به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .در این پژوهش ، تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال چهارم دبیرستان شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .