گزارش تخصصی گزارش تخصصی: برطرف کردن مشکل چاقی یکی از دانش آموزان با انجام فعالیت های ورزشی و تغذیه سالم 5703
کد فایل
5703
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1908
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 35
حجم فایل
163 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 35 صفحهفهرست: چکیده:.. ……………………………………………………………………………………………………… 5 مقدمه:… ……………………………………………………………………………………………………… 6 بیان مسئله : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..7 اهمیت موضوع :…………………………………………………………………………………………………………………………………………………..8 ارزیابی از وضع موجود : ………………………………………………………………………………………………………………………………………9 اهداف گزارش تخصصی : …………………………………………………………………………………………………………………………………10 هدف اصلی : ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..10 اهداف جزئی : …………………………………………………………………………………………………………………………………………………..10 مقایسه با شاخص : …………………………………………………………………………………………………………………………………………..10 جمع آوری اطلاعات :……………………………………………………………………………………………………………………………………….11 جمع آوری اطلاعات برای ارائه ی راه حل ها………………………………………………………………………………………………….11 -3 پرسش نامه………………………………………………………………………………………………………………………………………..12 -4 مطالعه ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….12 تجزیه وتحلیل اطلاعات : …………………………………………………………………………………………………………………………………..13 برخی از داده های حاصل از ابزار و فنون دیگر:………………………………………………………………………………………………..13 راه حل های پیشنهادی…………………………………………………………………………………………………14 راه حل های پیشنهادی از دیدگاه تغذیه……………………………………………………………………………14 .2 صبحانهتان را پروتئینه انتخاب کنید. 15.3 غلات کامل را از یاد نبرید. 15.4 تخم مرغ یکی از بهترین انتخابها برای صبحانه است. ……………………………………16راه حل های پیشنهادی از دیدگاه ورزش 17چقدر ورزش برای از دست دادن وزن هدف، مورد نیاز است؟ 18بهترین تمرین برای کاهش وزن 18چگونگی اجرای راه حل ها : 21اهدای جوایز ورزشی: 21کاهش ارزش بازیهای رایانه ای: 21شرکت در ورزش صبحگاهی: 21برنامه طناب زدن برای ﻻغری و کاهش وزن 22فواید طناب زدن برای ﻻغری و تناسب اندام 22وسایل مورد نیاز و نکات ایمنی برای طناب زدن 23برنامه طناب زدن امیر محمد 24در جهت رعایت مسائل غذایی و تغذیه مناسب روش های زیر را به کار بردم 24اعتبار بخشی به راه حل ها ( نقاط قوت اجرای راه حل ها ) 25ارزیابی بعد از اجرای طرح 26تغییرات صورت گرفته از لحاظ تغذیه ای 26تغییرات صورت گرفته از لحاظ فعالیت بدنی و ورزش 27 ارزیابی از راه حل های اجرا شده 27تمرین دادن دانش آموزان در زمان بندی خاص: 28گزینش ژنتیکی: 28استفاده از دانش آموزان متخصص 29ایجاد کمیته های حمایت: 29باز ساخت یا بهسازی عمل 30نقاط ضعف : 31نتیجه گیری 31پیشنهادات 32»منابع و مآخذ«………………………………………………………………………………………………………….34 چکیده :چاقی یکی از مشکلات تغذیه ای عمده به ویژه در کشورهای پیشرفته به شمار می آید به طوری که کلیه فعالیتهای فرد را تحت تأثیر قرار داده و حتی از نظر روانی و احساسی او را دچار مشکل میکند. اما علاوه بر تعداد زیاد افراد چاقی که در کشور وجود دارد، چندسالی میشود که کارشناسان سلامت در مورد زیاد شدن تعداد دانش آموزان چاق در کشور هشدار میدهند.مهمترین دلیلی که این کارشناسان برای این موضوع می آورند. با توجه به این که چاقی در این سنین زمینه ساز چاقی در بزرگسالی و عوارض مربوط به آن است و اهمیت این موضوع در این سالها تحقیقات زیادی در این مورد انجام شده است. چاقی مفرط در بین دانش آموزان دبستانی و راهنمایی شیوع یافته است.استفاده از فست فودها و غذاهای آماده و عدم تحرک کودکان و نوجوانان موجب شیوع چاقی مفرط در بین آنها شده است.متاسفانه خانواده ها به جای اینکه مواد خوراکی و غذای سالم برای میان وعده مدرسه فرزند خود آماده کنند ترجیح می دهند غذاهای آماده و فست فودی به فرزندان خود بدهند در حالی که این نوع تغذیه ها موجب چاقی بیش از حد آنها در سنین پایین می شود.همانطور که می دانیم موضوع تربیت بدنی در مدارس از این جهت مدتی است بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته که مشخص شده چاقی و ناهنجاری های اسکلتی و قامتی خطرات رو به گسترشی برای دانش آموزان است و هر روز بیش از پیش آنها را تهدید می کند. به طورکلی همه آمارها حاکی از چاق شدن دانش آموزان است و نتیجه تحقیقات متعدد هم نشان داده که دانش آموزان زیادی دچار مشکلات ناهنجاری های اسکلتی هستند. به عنوان مثال براساس تحقیقی که در 20 استان انجام شده، مشخص شده به طور میانگین 64 درصد دانش آموزان دچار مشکل ساختاری قامتی و چاقی هستند.اینجانب دبیر ورزش تصمیم گرفتم بر این اساس مشکل چاقی دانش آموزم امیر حسین را با تغذیهمناسب و ورزش حل نمایم.