گزارش تخصصی گزارش تخصصی : بررسی نقش فراموش شده آزمایشگاه فیزیک در آموزش فیزیک 5872
کد فایل
5872
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1633
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 19
حجم فایل
455 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 19 صفحهفهرست مطالب چکیده:3 نکات کلیدی :3 مقدمه (بیان مساله و توصیف وضعیت موجود )4 ……………………………………………………………….. اهداف گزارش :5 ……………………………………………………………………………………………….. هدف اصلی :5 ………………………………………………………………………………………………….. اهداف جزئی :5 ………………………………………………………………………………………………… مقایسه با شاخص :6 ……………………………………………………………………………………………. گردآوری اطلاعات6 …………………………………………………………………………………………….. 1- علل استفاده نکردن از آزمایشگاه در تدریس فیزیک از دیدگاه معلمان6 …………………………………… 2-تاثیرکمبود زمان تدریس در انجام آزمایش7 ………………………………………………………………. 3- تاثیر ارزشیابی های مختلف در انجام آزمایش9 …………………………………………………………….. 4-تاثیر تجربه و مهارت معلم در انجام آزمایش11 …………………………………………………………… 5-تاثیر کمبود امکانات آزمایشگاهی در مدرسه در انجام آزمایش13 …………………………………………. تجزیه و تحلیل15 ……………………………………………………………………………………………… نقاط قوت :15 نقاط ضعف :15 نتیجه گیری و پیشنهادات 15منابع 18چکیده:اخیرا تدوین راهنمای برنامه درسی فیزیک با توجه به برنامه درسی ملی و سایر منابع بالادستی از جمله سند چشم انداز ایران 1400، در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، مراحل نهایی خود را می گذراند. در چشم انداز ایران 1400 کسب رتبه علمی نخست در بین کشورهای منطقه از مهمترین اهداف این برنامه است. موفقیت این برنامه جز با تقویت زیربنایی آموزش با کیفیت و بهره وری کافی در مراکز آموزشی تحصیلات عالی و یا مقدماتی ممکن نیست. با نگاهی به وضعیت آموزشی درسی در دانشگاهها و مدارس به نقاط ضعف جدی در این زمینه پی میبریم. بررسی همه جانبه این موضوع و یافتن راهکارهایی برای بهبود آن نیاز به پژوهشی گسترده دارد که در این مقاله نمیگنجد. در اینجا تنها به بررسی موانع استفاده مناسب و کافی از آزمایشگاه و یا علل عدم استفاده از آن در مقطع متوسطه و تنها در درس فیزیک می پردازیم و راهکارهایی را برای افزایش کمی و کیفی آموزش فیزیک در مدرسه پیشنهاد می کنیم.