گزارش تخصصی گزارش تخصصی با موضوع : افزایش سطح یادگیری دانش آموزان با طرح سوالات جذاب و کاربردی و مناسب 5706
کد فایل
5706
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
2005
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 31
حجم فایل
760 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 31 صفحهفهرست مطالبمقدمه 4ارزیابی از وضع موجود 5اهداف گزارش تخصصی…………………………………………………………………….. 6هدف کلی :…………………………………………………………………………………… 6اهداف جزئی ………………………………………………………………………………….6ارزیابی از وضع موجود 7مصاحبه: 7آزمون 8پیشینه تحقیق 8یافته های علمی 8اصول ارزشیابی……………………………………………………………………………. 10الف) سطوح مختلف هدفهای آموزشی در حیطه شناختی ……………………………………15ج- سطوح یادگیری در حیطه روانی و حرکتی ( مهارتی) …………………………………..21تجزیه و تحلیل اطلاعات …………………………………………………………………….22نتایج و عواقب 23طرح ریزی امتحان 23ارائه راه حل……………………………………………………………………………….. 24اجرای راه حل 25ارزیابی بعد اجرای طرح ……………………………………………………………………27تفسیر فرم نظر خواهی دانش آموزان ………………………………………………………..27نقاط مثبت اجرای طرح ……………………………………………………………………..27نقاط منفی طرح 28.…………….……………………………………………………نتیجه گیری پیشنهادات :……………………………………………………………………. 28فهرست منابع……………………………………………………………………………….. 30مقدمهرضایت خاطری که از انجام یک کار نیک به انسان دست می دهد، به خصوص وقتی که آن کار برای خدا و رضای او صورت می گیرد، بالاترین اجر و پاداش معنوی است. معلم نیز آنگاه به پاداش خود می رسد که نتیجه کار خود را مطلوب و مناسب یابد و این مهم میسر نمی شود مگر آنکه روی یافته های خود با اطمینان کافی در باره شاگردانش قضاوت کند.در گذشته این تصور وجود داشت که هرگاه فردی در یک موضوع دانش وتخصص لازم را دارا باشد می تواند آموزش آن را موضوع را نیز بر عهده بگیرد.امروزه داشتن دانش وتخصص در یک موضوع برای اشتغال در شغل خطیر معلمی در آن زمینه اگرچه شرط لازم به شمار می رود اما کافی نیست. کسی که به کار آموزش و پرورش اشتغال می ورزد علاوه بر دانش و تخصص در موضوع مورد تدریس می باید به دانش و مهارت عملی در اصول و روش های تعلیم و تربیت نیز مجهز باشد.از جمله فنون تعلیم و تربیت که هیچ معلمی از آن بی نیاز نیست، آشنایی با شیوه های نوین ارزشیابی است. ارزشیابی از یک طرف به عنوان عامل کنترل کننده تمامی عناصر تعلیم و تربیت مانند هدف، برنامه، روش و وسایل آموزشی و از طرف دیگر به عنوان روشی برای شناخت و هدایت فعالیت های تحصیلی دانش آموزان به شمار می رود. سنجش و ارزشیابی به عنوان یکی از ارکان اصلی و جدایی ناپذیر آموزش و پرورش است. بنابراین یکی از صلاحیت های فردی برای احراز شغل معلمی داشتن دانش نظری ومهارت عملی در زمینه ارزشیابی است.