گزارش تخصصی گزارش تخصصی : افزایش علاقه دانش آموزان به استفاده از آزمایشگاه شیمی با روش های مناسب 5873
کد فایل
5873
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1624
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 26
حجم فایل
91 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 26 صفحهفهرست مطالبچکیده 3مقدمه 3بیان مسئله 4توصیف وضعیت موجود 5اهداف گزارش تخصصی : 8هدف اصلی : 8اهداف جزئی : .. 8مقایسه با شاخص : 8جمع آوری اطلاعات 8دبیران: 8مدیر، معاون و مشاور: 9دانش آموزان: 9دیدگاه چند متفکر و صاحب نظر در رابطه با اهمیت تدریس آزمایشگاهی 10پیشینه تحقیقات 11نوآوری و تحول در کلاس درس 13استفاده از CD های آموزشی در تدریس 14استفاده از رایانه و اینترنت در تدریس 15استفاده از وبلاگ آموزشی در تدریس 15اجرای راه حل 16ارزیابی بعد از اجرای طرح 17تجزیه و تحلیل نتایج 18نقاط مثبت پژوهش 18نقاط ضعف : 19گزارش نهایی . 19نتیجه گیری 19پیشنهادات 21منابع مورد استفاده: 21چکیدهآزمایش کردن یکی از راههای آموختن اصول و نتایج کلی علم است که می تواند دانش آموزان را وادار به تفکر، بحث، نتیجه گیری و در نهایت یادگیری را مطلوب کند. با استفاده از ابزار کمک آموزشی بسیار ساده تفهیم بسیاری از مطالب آسان تر می گردد. اگر انتقال معلومات از آغاز به طرز درستی انجام نگیرد، فهماندن مطالب بعدی دشوارتر خواهد بود تا آن جا که نظم فکری دانش آموز به هم می ریزد، نیروی درک و باور در وی نسبت به حقایق علمی ضعیف می شود، فهم علومی مثل شیمی به نظر وی دشوار جلوه می کند و نسبت به آن بی علاقه می شود و پس از اندک زمانی اندوخته های نظری نیز از ذهنش زدوده می شود که فاجعه ای در آموزش و پرورش است. درس شیمی از دروسی است که درک مفاهیم آن از دید دبیران و دانش آموزان دشوار است و معمولا نگرش مثبت نسبت به آن وجود ندارد. درس شیمی به دلیلویژگی آزمایشگاهی و کاربردی بودن، قابلیت بالایی برای ارائه مفاهیم، باشبیه سازی و پویانمایی (انیمیشن) رایانه ای دارد. در واقع بسیاری از مفاهیم را که نشان دادن آن ها حتی در آزمایشگاه دشوار است، مانند: حرکت مولکول های گاز، حرکت ذرات باردار درون یک محلول، ساختار مولکولی ترکیبات، …. را می توان با شبیه سازی رایانه ای به آسانی قابل ارائه کرد.و با این عمل آزمایشگاه شیمی را برای دانش آموزان جذاب نمود. بنابراین بهره گیری از رایانه در کلاس درس موجب افزایش یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. یکی از بارزترین تأثیرات بهره گیری از رایانه، در آزمایشگاه شیمی تعامل فراگیران با یکدیگر و با دبیر است. البته هنوز در میان صاحبنظران، در زمینه سودمندی بهره گیری از رایانه در آموزش و یادگیری اختلاف نظرهایی وجود دارد، زیرا برخی از آنان رویکرد به این مقوله را تنها موجی گذرا می دانند و در مورد تأثیر عمیق و واقعی آن تردید دارند و برخی دیگر رؤیای مدرسه هوشمند، مدرسه بدون دیوار، مدرسه مجازی و …. در سر می پرورانند.اینجانب در این طرح پژوهشی تصمیم گرفتم که با استفاده از راهکار استفاده از فناوری اطلاعات در آزمایشگاه شیمی دانش آموزان پایه دوم و سوم رشته تجربی و ریاضی دبیرستان ………………. را به انجام آزمایشات فردی در آزمایشگاه شیمی علاقمند سازم.