گزارش تخصصی گزارش تخصصی : افزایش سطح یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی با استفاده از تلفن همراه 6048
کد فایل
6048
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1955
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 26
حجم فایل
614 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 26 صفحهفهرست مطالبچکیده 4نکات کلیدی : 5مقدمه 5بیان وضعیت موجود 6اهداف پژوهش : 7هدف اصلی : 7اهداف جزئی : 8سواﻻت پژوهش: 8مقایسه با وضع مطلوب : 8جمع آوری اطلاعات 8الف) مشاهده: 8ب – نظر سنجی درباره درس ریاضی از دانش آموزان 10ج) مصاحبه: 10د – نظر سنجی از اولیا 11م . بررسی نمودار درسی دانش آموزان در درس ریاضی سال قبل 11نمودار نمرات سال قبل درس ریاضی : 12 ن) پرسشنامه: 12و ) بررسی تعداد تلفن های همراه دانش آموزان و استفاده از فضای مجازی 14ه )پیشینه تحقیق: 14تجزیه وتحلیل اطلاعات 20انتخاب راه حل های موقتی : 20انتخاب راه حل اصلی و چگونگی اجرای آن : 20ارزیابی بعد از اجرای طرح (نقاط قوت ) 21الف) مشاهده: 21ب – نظر سنجی درباره درس ریاضی از دانش آموزان 23ج – نظر سنجی از اولیا 23اعتبار بخشی به راه حل انجام شده 23نقاط ضعف 23نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات 23منابع ومآخذ 25الف: کتاب ها: 25ب :مقاله ها: 26چکیدهبا پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف آموزشی، اداری، صنعتی و … خیلی ازکارها به راحتی امکانپذیر شده است. یکی ازبهترین روشهای جدید آموزشی استفاده از تلفن همراه است که مسلما کمک بزرگی در زمینه آموزش به معلمان و دانش آموزان عزیز میباشد . تلفن همراه امکان نمایش مطالب بصورت کاملا” پویا را ارائه میدهند.با استفاده از این تکنولوژی می توان در کلاس براحتی مفاهیم درسها ، از جمله ریاضی را به دانش آموزان آموزش داد .نقش یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش، سیار بودن و راحتی استفاده از آن است. این یادگیری سبب بالا رفتن رضایت یادگیرنده، تشویق یادگیرنده، غنی سازی تعامل و داشتن فعالیتهای ارتباطی مؤثر در یادگیرنده میشوددرس ریاضی در مدارس برای برخی از دانش آموزان مشکل آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند.این دانش آموزان دارای سطح یادگیری کم هستند و در کلاس درس به معلم توجه نمی کنند . اینجانب به عنوان معلم پایه با دیدن مشکلات دانش آموزان در یادگیری سرکلاس و بعد بعد از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار دادم . و بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات( با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان موبایل در منزل دارند ) به این نتیجه رسیدم با کمک تلفن همراه می توان یادگیری و توجه دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی افزایش داد . بنابراین با کمک اولیا دانش آموزان و استفاده مناسب از تلفن همراه و فضای مجازی طرح را به اجرا در آوردم .نتایج بعد از اجرای طرح نشان میداد که سطح یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی بعد از استفاده از تلفن همراه افزایش یافته است .