گزارش تخصصی گزارش تخصصی آموزگار علوم تجربی:برطرف کردن اضطراب و دلهره یکی از دانش آموزان پایه چهارم در درس عل 5603
کد فایل
5603
دسته
گزارش تخصصی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1668
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 26
حجم فایل
170 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (لینک دانلود پایین صفحه) تعداد صفحات 26 صفحهفهرست مطالبچکیده : 4مقدمه ( بیان مساله و طرح ) 5بیان مسئله: 6ارزیابی از وضع موجود 7اهمیت موضوع : 7نشانه های استرس 8اهداف گزارش : 8هدف اختصاصی : . 8اهداف جزئی : 8مقایسه با شاخص : 9روش گرداوری اطلاعات: 9تجزیه و تحلیل اطلاعات: 9نقش اولیای مدرسه در کاهش اضطراب امتحان : 10راه حل پیشنهادی: 11ارائه راه حل های پیشنهادی 11 ارزیابی بعد از اجرای راه حل 12بیان محدودیت ها :(نقاط ضعف ) 13نقاط قوت : 14ارایه پیشنهادات: . 14لذا در این راستا ﻻزم است دانش آموزان مطالب درسی خود را: 15انواع اضطراب تحصیلی : 15نقش جنسیت در اضطراب امتحان : 16عوامل مؤثر در میزان اضطراب : 16علل استرس 17چگونه می توان با اضطراب به طور صحیح برخورد کرد؟ 17روش های پیشنهادی برای درمان اضطراب 18راهکارهای برای ایجاد آرامش در دانش آموزان 19راهکار های ایجاد آرامش در کودکان توسط والدین 21منابع و مآخذ 26 چکیده :نشانه وجود اضطراب در رفتار دانش آموزان بخصوص در موقعیت هایی چون امتحان ، پاسخ دادن به سوالات در کلاس ،بازی،محبت کردن در جمع ،ماندن در مدرسه می توان مشاهده و سنجش کرد.که با گذشت زمان و برخورد با دانش آموزان. یکی از مشکلات اساسی دانش آموزان در خانه و مدرسه اضطراب است اضطراب را می توان یک حالت هیجانی شایع دانست به طوری که همه ی ما دوره یا موقعیت هایی از زندگی را به خاطر می آوریم که در آن کم و بیش دچار اضطراب شده ایم. از نظر روانپزشکی اضطراب را می توان چنین تعریق کرد : ناآرامی ،هراس و ترس ناخوشایند یا احساس خطر قریب الوقوع که منبع آن قابل شناختن نیست. من خود نیز با این مسئله روبرو شدم که یکی از دانش آموزانم به نام سارا در صحبت کردن بین جمع دچار اضطراب می شد. و در پاسخ دادن به سوالات درس علوم تجربی به لکنت زبان و دستپاچگی می افتاد.این عامل باعث شد که من این مشکل را پی گیری نمایم.و تا حد امکان در رفع آن تلاش کنم. پس از بررسی دریافتم که یکی از مهم ترین علت اضطراب این دانش آموز نقش والدین در ایجاد و افزایش اضطراب او بود..مثلا رفتار های پرخاشگرایانه والدین با سارا ،شخصیت اضطرابی خود والدین ، ،انتظارات و توقعات بیش از توان سارا ،تبعیض قائل شدن بین فرزندان در خانواده ،رقابت جویی و… باعث تشدید اضطراب سارا شده بود.که با ایجاد ارتباط با خانواده ی وی و صحبت کردن با آنان در زمینه ایجاد فضای آرام در خانواده ،بهبود روابط والدین با وی ،شناخت شرایط و موقعیت های اضطراب زا و تلاش برای حذف آن و کمک از مشاوران با تجربه سعی نمودم که اضطراب و ترس را در سارا کاهش دهم و او را تا حدی به آرامش مطلوبی برسانم.مقدمه ( بیان مساله و طرح )اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، در همه افراد درحدّی اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد، به عنوان پاسخی سازش یافته تلقی می شود، به گونه ای که می توان گفت: »اگر اضطراب نبود، همه ما پشت میزهایمان به خواب می رفتیم.« فقدان اضطراب ممکن است ما را با مشکلات و خطرات قابل ملاحظه ای مواجه کند: اضطراب است که ما را وامی دارد تا برای معاینات پزشکی و درمان بیماری ها به پزشک مراجعه کنیم، کتاب هایی را که از کتابخانه به عاریت گرفته ایم بازگردانیم، در یک جاده لغزنده با احتیاط رانندگی کنیم… و بدین سان، زندگی طولانی تر، سازنده تر و بارورتری داشته باشیم. بنابراین، اضطراب به منزله بخشی از زندگی هر انسان، یکی ازمؤلفه های ساختار شخصیت وی را تشکیل می دهد و از این زاویه است که برخی از اضطراب های دوران کودکی و نوجوانی را می توان بهنجار دانست و تأثیر مثبت آن ها را بر فرایندتحوّل پذیرفت؛ چرا که این فرصت را برای افراد فراهم می آورد تا سازوکارهای سازشی خود را در جهت مواجهه با منابع تنیدگی زا گسترش دهند. به عبارت دیگر، می توان گفت: اضطراب در برخی مواقع، سازندگی وخلاقیت را در فرد ایجاد می کند، امکان تجسّم موقعیت ها و سلطه بر آن ها را فراهم می آورد و یا آن که وی را برمی انگیزد تا به طورجدّی با مسؤولیت مهمی مانند آماده شدن برای یک امتحان یا پذیرفتن یک وظیفه اجتماعی مواجه شود.