مهندسی پزشکی گزارش تخصصی در مورد بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل 5448
کد فایل
5448
دسته
مهندسی پزشکی
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1714
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی DOC
تعداد صفحات 28
حجم فایل
815 کیلوبایت
0
0
فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات 28 صفحه بخشی از متن گزارش :فهرست مطالببیان وضعیت 10اهداف گزارش تخصصی 11اهداف جزئی گزارشگرد آوری اطلاعات راجع به موضوع11 موانع موجود 13 علل بی انضباطی دانش آموزان……………………………………………………………………………………. 13 الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند:………………………………………………………………………… 13 ب)علل مربوط به معلم……………………………………………………………………………………………….. 14 ج)علل مربوط به کلاس درس:……………………………………………………………………………………… 15 تأثیر محیط عاطفی کلاس:…………………………………………………………………………………………… 16 د)علل مربوط به خانواده:…………………………………………………………………………………………….. 16 ه)علل مربوط به روابط اجتماعی:…………………………………………………………………………………. 17 و)عوامل روانی:………………………………………………………………………………………………………… 18 فرصت های گزارش………………………………………………………………………………………………… .. 19 تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل……………………………………………………………………………… 21 دﻻیل بی انضباطی دانش آموزان:…………………………………………………………………………………. 21 راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی…………………………………………………………………… 22 مقایسه با شاخص……………………………………………………………………………………………………….. 27 انتخاب راه حل و اجرای آن…………………………………………………………………………………………. 29 گردآوری اطلاعات بعد از اجرای راه حل……………………………………………………………………….. 29 مزایا و نقاط قوت……………………………………………………………………………………………………….. 30 نقاط ضعف و آسیب ها……………………………………………………………………………………………….. 31 ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی:……………………………………………………………………….. 31 پیشنهادات حاصل از گزارش :……………………………………………………………………………………… 31 منابع و مأخذ مورد استفاده:………………………………………………………………………………………….. 33 مقدمه :هر نوع رفتاری که از ارزشهای پذیرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و دارای تکرار شدت و مداومت است و در زمانها و مکانهای متعدد اتفاق می افتد و همچنین رفتاری است که با درماندگی و کاهش کارایی فرد همراه است. پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص (80 هر رفتار انسان، از جمله محصل، هدف دارد یا هدف گردان است. دانش آموزان، عملی را بی هدف انجام نمی دهند بلکه می خواهند با آن عمل خود نیاز یا نیازهایی را ارضا کنند. بنابراین، باید هدف ها و نیازهای ایشان را شناخت و جدی گرفت مثلا. اگر رفتار نامطلوبی از دانش آموزی سر بزند نباید تنها جلب توجه را علت آن رفتار بدانیم . کاربرد اصول و تدابیری می تواند به ما کمک کند که از رخ دادن مشکلات رفتاری جلوگیری کنیم یا آن ها را به حداقل برسانیم. از جمله: از روز اول آغاز کلاس، مدیریت کامل را اعمال کنیم. باید روز اول به گروه تازه دانش آموزان خود بگوییم که مقررات ما در اداره کلاس کدام اند و از ایشان چه انتظارهایی داریم . محیط کلاس را از هر لحاظ حتی فضا و تجهیزات، سالم گردانیم. باید مطمئن باشیم که دانش آموزان ما در کلاس راحت اند.و در مدرسه احساس آرامش می کنند . فعالیت های یادگیری را طوری طراحی کنیم که برای همه دانش آموزان، معنادار باشند؛ و با رغبت ها و توانایی های ایشان سازگار باشند. برای این منظور ناگزیریم اصول رشد و تکامل، خصایص رشدی هر سن، محتوای درسی خاص هر کلاس و هر مقطع، و رغبت های ویژه دانش آموزان خود رادقیقا بدانیم . برای همه دانش آموزان فرصت هایی فراهم آوریم که موفقیت را تجربه کنند.به تجربه دیده ایم که برخی از دانش آموزان به زودی نشان می دهند که پیشرفت درسی دارند در صورتی که برخی دیگر دیرتر خود را آشکار می کنند. با بعضی از دانش آموزان در دروس علمی و برخی در دروس اجتماعی پیشرفت نشان می دهند. در هر صورت، معلم باید تدابیر و راهبردهایی به کار ببرد که همه دانش آموزان، به شکلی، موفقیت را تجربه کنند.