مهندسی پزشکی گزارش تخصصی با موضوع چگونگی کاهش تعداد غائبین در مدرسه به کمک روش های خلاقانه و پیشنهادات حرفه ای 5455

کد فایل 5455 دسته مهندسی پزشکی نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 1799 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی DOC تعداد صفحات 33 حجم فایل 713 کیلوبایت 0 0

دانلود

فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات 33 صفحه بخشی از متن گزارش :فهرست مطالبچکیده………………………………………………………………………………………………………………………… 4 مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………… 5 اهداف گزارش : ……………………………………………………………………….. …………………………6 هدف کلی : ………………………………………………………………………………. …………………………6 اهداف جزئی………………………………………………………………………………… 6 تشریح کلیات ( بیان مسئله ، جمع آوری اطﻻعات ) …………………………. …………………………6 توصیف مشکل……………………………………………………………………………………………………………. 8 جمع آوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………….. 8 مشاهده:………………………………………………………………………………………………………………….. 8 مصاحبه:………………………………………………………………………………………………………………… 9 یافته های علمی ……………………………………………………………………………………………………10 مهمترین خصوصیات آدم های شاد عبارت است از: …………………….. ……………………….10 عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان ……………………………………. ……………………….11 -خانواده ………………………………………………………………………………….. ……………………….11 -مدرسه شاد و با روح ……………………………………………………………….. ……………………….11 الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه ……………………………………………….. ……………………….11 ب) دبیر شاد و با روحیه:…………………………………………………………………………………………….. 12 پیشینه تحقیق: …………………………………………………………………………… ……………………….12 تجزیه تحلیل اطلاعات ……………………………………………………………….. ……………………….13 بررسی نقاط ضعف و موانع مدارس که باعث غیبت دانش آموزان می شود………………… 14 چرا بچه ها از مدرسه فراری اند؟ ………………………………………………………………………………………………. ……………………..14..علل تنفر بچه ها از مدرسه: ………………………………………………………… ……………………..15.. اضطراب 15…………………………………………………………………………………………………. تنهایی …………………………………………………………………………………….. ………………………15. قلدرها ……………………………………………………………………………………… ………………………16. مشکل یادگیری………………………………………………………………………………………………………….. 16 ناسازگاری با خلق و خوی آموزگار……………………………………………….. ……………………..17.. ارائه راه حل ها : …………………………………………………………………….. ……………………….17 مراحل اجرا……………………………………………………………………………………………………………… 18 اقدام اول: …………………………………………………………………………………. ……………………..18. اقدام دوم: …………………………………………………………………………………. ……………………….19 اقدام سوم: ………………………………………………………………………………… ……………………….19 مراحل پیگیری غیبت دانش آموز توسط اولیاء محترم: …………………….. ………………………20. ارزیابی……………………………………………………………………………………………………………………. 24 برخی از اقداماتی که کارکنان مدارس می توانند انجام دهند عبارتند از: ……………………..26 شکوفایی خلاقیت در کلاس درس:…………………………………………………. ………………………27. چگونگی ایجاد فضای شاداب در مدارس ………………………………………… ……………………….28 نتیجه گیری: …………………………………………………………………………….. ……………………….29 پیشنهاداتی جهت ایجاد شادی و نشاط و تحقق مدرسه زندگی ………………. ………………………30.. نکته هایی برای تأمل در غنی سازی برنامه درسی و فرهنگ آموزش …. ……………………….30. منابع: ……………………………………………………………………………………… ………………………..32 چکیدهدانش آموزان ممکن است در سنین مختلف به علل مختلفی مثل دبیران ضعیف، توقعات زیاد از دانش آموز وعدم پیشرفت تحصیلی. پاسخ دادن درس توسط دانش آموز در کلاس و… ممکن است در پی غیبت از کلاس و مدرسه برایند . اکثر صاحب نظران معتقدند که بهترین درمان جذاب نمودن محیط آموزشی در اسرع وقت و به هر وسیله ممکن است. مشخص و رفع کردن علت غیبت (مثلا اذیت و آزارسایر دانش آموزان) البته مفید خواهد بود. باوجود این حتی وقتی علت آن روشن نیست، مدیران و معاونینی جدی وفهمیده میتوانند …………. به تدریج دانش آموزرابرای آمدن به کلاس درس ترغیب نمایند.اینجانب………با چنین مشکلی در مدرسه……مواجه شدم. در سال تحصیلی اخیر بسیاری از دانش آموزان به بهانه های مختلف سعی می کردند در مدرسه و کلاس درس حاضر نشوند و در صدد غیبت کردن غیر موجه بر می آمدند. بنده با ارائه راهکار های جذاب مدرسه محور و اجرا ی آن تصمیم گرفتم غیبت دانش آموزان را به کمترین مقدار ممکن برسانم . و این کار جز با جذاب نمودن محیط آموزشی مدرسه ممکن نبود. مقدمهمدرسه گریزی اگر همراه با رفتارهای ضد اجتماعی و گاهی بزهکارانه مثل نزاع، قشقرق راه انداختن، یاتهدید کردن و فرار کردن از خانه باشدمی تواند نشان دهنده یکی از اختلالات رفتاری دوران دانش آموزی به نام اختلال سلوک باشد. ویژگیهای اصلی اختلال سلوک شامل رفتارهای ضد اجتماعی،پرخاشگرانه و خودسرانه است. چنین دانش آموزانی اغلب به نظر دبیرانشان بی علاقه به مدرسه، فاقد اشتیاق به ادامه تحصیل و بی توجه به کار هستند.آنها اغلب مردود میشوند و در مقایسه با همسالان خود زودتر ترک تحصیل می کنند. همه دانش آموزان گاه و بی گاه درباره مدرسه غر می زنند اما طبق آماری که کارشناسان کلینیک اختلالات عصبی دانشگاه نوادا در آمریکا اعلام کرده اند 5 تا 10 درصد دانش آموزان آنقدر از مدرسه بدشان می آید که نمی خواهند به مدرسه بروند. به گفته روانشناسان متخصص اگر متوجه شدید فرزندتان وقتی حرف مدرسه می شود افسرده یا مضطرب می شود ، خودش را به مریضی می زند تا مدرسه نرود و در خانه بماند، در مدرسه مدام از اتاق بهداشت یا دفتر سر در می آورد یا عمدا از صحبت کردن درباره بخش بزرگی از اتفاقات مدرسه سر باز می زند باید مراقب باشید. خوشبختانه معمولا می توان این مشکل را حل کرد و گاهی اوقات راه حل بسیار هم ساده است. مثلا ممکن است دبیر فقط به شاگردانی که جلوی کلاس می نشینند توجه داشته باشد و از آنها سوال کند. به این ترتیب دانش آموزانی که ته کلاس می نشینند احساس می کنند مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته اند و ممکن است علاقه خود را به درس از دست بدهد. در چنین موردی فقط با عوض کردن جای دانش آموز و آوردن او به ردیف های جلوی کلاس مشکل حل می شود و او دوباره به درس و مدرسه علاقمند می شود اما گاهی اوقات مشکل اساسی تر و پیچیده تر از این هاست و حل آن هم به تلاش و صرف وقت بیشتری نیاز دارد. در زیر به تعدادی از مهمترین علل تنفر دانش آموزان از مدرسه اشاره شده است
منتشر شده در
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع 138419
  • پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع دانلود پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع پیشینه ومبانی نظری كانال‌هاي توزيع
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری تحقیق مت آمفتامین 27370
  • پیشینه ومبانی نظری تحقیق مت آمفتامین پیشینه ومبانی نظری تحقیق مت آمفتامین دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق مت آمفتامین پیشینه ومبانی نظری تحقیق آمفتامین پیشینه ومبانی نظری تحقیق آمفتامین
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه مكان يابي اراضی بایر با پتانسیل شهرک سازی 26889
  • مبانی نظری و پیشینه مكان يابي اراضی بایر با پتانسیل شهرک سازی مبانی نظری و پیشینه مكان يابي اراضی بایر با پتانسیل شهرک سازی دانلود مبانی نظری و پیشینه مكان يابي اراضی بایر با پتانسیل شهرک سازی مبانی نظری پیشینه مكان يابي اراضی بایر پتانسیل
  • مدیریت دانلود پاورپوینت ارزیابی مدل های تجارت الکترونیک 78581
  • پاورپوینت ارزیابی مدل های تجارت الکترونیک ارزیابی مدل های تجارت الکترونیک مدل های تجارت الکترونیک تجارت الکترونیک تعريف تجارت الکترونيک زير شاخه هاي تجارت الکترونيک مزایای تجارت الکترونیک معايب تجارت الکترونيک نيازهاي تجارت الکترونيک مدله
  • دانش آموزی(درسی) پاورپوینت در مورد نگاره های 7و8و9و10 (تحقیق دانش آموزی) 11790
  • پاورپوینت در مورد نگاره های 7و8و9و10 (تحقیق دانش آموزی) نگاره های 7و8و9و10 دانلود پاورپوینت در مورد نگاره های 7و8و9و10 (تحقیق دانش آموزی) نگاره های 7و8و9و10 پاورپوینت مورد نگاره 7و8و9و10 (تحقیق دانش آموزی)
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت زندگینامه حافظ شیرازی 107917
  • پاورپوینت حافظ شیرازی پاورپوینت درباره حافظ شیرازی پاورپوینت در مورد حافظ شیرازی پاورپوینت حافظ دانلود پاورپوینت حافظ شیرازی پاورپوینت زندگینامه حافظ شیرازی دانلود رایگان پاورپوینت حافظ شیرازی دانلود پاورپوینت درباره حافظ شیرازی

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *