مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزشيابي آموزشي 26675

کد فایل 26675 دسته مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 836 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی .doc تعداد صفحات 64 حجم فایل 143 کیلوبایت 0 0

دانلود

لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 64 صفحه قسمتی از متن word (..doc) :  ‏ارزشيابي آموزشي ‏مفهوم شناسي ارزشيابي آموزشي ‏ انسان پيوسته درصدد ارزيابي كارها و تجربه هاي گذشته خود است تا عملكردش را رضايت بخش كند و يا با بهبود بخشيدن به عملكرد آينده، رضايت بيشتري به دست آورد. در واقع ارزشيابي قسمتي از فراگرد بقاي انسان است.‏ مقصود از ارزشيابي استفاده از تجربه به منظور بهبود بخشيدن به اقدامات آينده است. ارزشيابي به مثابه يك تخصص است. با اين امر سرو كار دارد كه ارزش، كيفيت و اهميت، ميزان، درجه و شرايط پديده‏‌‏ها را مورد آزمايش و قضاوت قرار دهد. به مثابه يك زمينه تخصصي، ارزشيابي را مي توان فرايندي دانست كه با گردآوري و استفاده از اطلاعات براي اتخاذ تصميمات در مورد برنامه هاي آموزشي سرو كار دارد. ارزشيابي فعاليتي است كه ماهيت آن آموزشي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است. ارزيابي و بازنگري محور نوسازي و استقرار يك نظام ارتباطي است(كارشناسان دفتر همكاري‏‏‏هاي بين المللي وزارت آموزش و پرورش، 1379 ص 193).‏ با تلاش هاي رالف تايلر حوزه ارزشيابي آموزشي شكل گرفت و به تدريج به صورت يك حوزه مستقل در كنار ساير حوزه هاي علوم تربيتي جاي گرفت. با توجه به جوان بودن اين حوزه تعاريف متعدد و مختلفي براي ارزشيابي ارائه شده است(كيامنش، 1377) اصطلاح ارزشيابي يا ارزيابي ‏به طور ساده به تعيين ارزش براي هر چيزي يا داوري ارزشي مي شود.‏ ‏گي‏ -Gay‏(1991)، ارزشيابي را يك فرايند نظامدار براي جمع آوري، تحليل و تفسير اطلاعات به منظور تعيين اين كه آيا هدف هاي مورد نظر تحقق يافته اند يا در حال تحقق يافتن هستند و به چه ميزاني، تعريف كرده است. در آموزش و پرورش، ارزشيابي به يك فعاليت رسمي گفته مي شود كه براي تعيين كيفيت، اثربخشي يا ارزش يك برنامه، فرآورده، پروژه، فرايند يا هدف به اجرا در مي آيد. ‏ استافل بيم و شيفك فيلد‏ – Stuffelbeam d.L and shinkfield A. J‏(1985)، ارزشيابي را اين گونه تعريف كرده اند: ‏«‏ ارزشيابي عبارت است از فرايند تعيين كردن، به دست آوردن و فراهم ساختن اطلاعات توصيفي و قضاوتي در مورد ارزش و مطلوبيت هدف ها، طرح ها، اجرا ونتايج به منظور هدايت تصميم گيري، خدمت به نياز هاي پاسخ گويي و درك بيشتر از پديده هاي مورد بررسي‏»‏. بولمتس و باتوين ‏ – Boulmetis & Dutwin‏ ‏ ارزشيابي را به عنوان فرايند سيستماتيك جمع آوري و تحليل داده به منظور تعيين اين كه آيا و تا چه اندازه اهداف تحقق يافته اند تعريف كرده اند. هم چنين‏ ‏هلي و كلابرس‏ -Holli & Calabrese‏ ارزشيابي را مقايسه ارزش و كيفيت مشاهده با استانداردها و استانداردها و ملاك ها مي دانند. 
منتشر شده در
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت بهداشت روان 65220
  • پاورپوینت بهداشت روان بهداشت روان دانلود پاورپوینت بهداشت روان بهداشت روان پاورپوینت بهداشت روان
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد نسبت و تناسب 80921
  • پاورپوینت در مورد نسبت و تناسب نسبت و تناسب دانلود پاورپوینت در مورد نسبت و تناسب نسبت تناسب پاورپوینت مورد نسبت تناسب
  • عمومی و متفرقه تحقیق در مورد معرفي مكاتب كلاسيك مديريت 9719
  • تحقیق در مورد معرفي مكاتب كلاسيك مديريت معرفي مكاتب كلاسيك مديريت دانلود تحقیق در مورد معرفي مكاتب كلاسيك مديريت معرفي مكاتب كلاسيك مديريت تحقیق مورد معرفي مكاتب كلاسيك مديريت
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش حسابداری و هوش هیجانی 155189
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش حسابداری و هوش هیجانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش حسابداری و هوش هیجانی دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش حسابداری و هوش هیجانی مبانی نظری پیشینه تحقیق آموزش حسابداری هوش هیجانی مبانی نظری پیشینه تحقیق
  • علوم انسانی پاورپوینت خوف و رجاء 6344
  • پاورپوینت خوف و رجاء تعریف و سبب خوف خوف از منظر آیات خوف از منظر روایات اقسام خوف تحصیل خوف درجات و مراتب خوف تعریف رجاء میزان خوف و رجاء
  • دانش آموزی(درسی) دانلود پاورپوینت توان های اقتصادی ایران درس دهم جغرافیای ایران پایه دهم 81089
  • دانلود پاورپوینت توان های اقتصادی ایران درس دهم جغرافیای ایران پایه دهم پاورپوینت توان های اقتصادی ایران درس دهم جغرافیای ایران پایه دهم پاورپوینت توان های اقتصادی ایران توان های اقتصادی ایران توان های اقتصادی

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *