مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه ادراک تعارض و روش های مدیریت آن 160656
کد فایل
160656
دسته
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
998
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی .docx
تعداد صفحات 81
حجم فایل
0 بایت
0
0
لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل : word (..docx) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 81 صفحه قسمتی از متن word (..docx) : 2-1مقدمه …………………………………………………………………………………………….…………… 202-2 بخش اول : مدیریت تعارض …………………………………………………………………..……………. 21 2-2-1 تعریف تعارض ………………………………………………………………………………………. 21 2-2-2 ضرورت وجود تعارض ………………………………………………………………….…………… 23 2-2-3 سیر تکاملی اندیشه تعارض ……………………………………………………………..………….. 25 2-2-3-1 نظریه سنتی تعارض ……………………………………………………………………….. 25 2-2-3-2 نظریه روابط انسانی …………………………………………………….……..…………… 25 2-2-3-3 نظریه تعاملی …………………………………………………………………..…………… 25 2-2-4 مقایسه نگرش ها نسبت به تعارض ……………………………………………………………………. 27 2-2-5 ماهیت تعارض ………………………………………………………………………………………….. 28 2-2-6 زیان های ناشی از تعارض ……………………………………………………………….……………..29 2-2-6-1 هدر رفتن وقت و انرژی سازمان ……………………………………………..…………….. 29 2-2-6-2 قضاوت نادرست ……………………………………………………………….………………30 2-2-6-3 اثرات زیان بار بر بازنده ……………………………………………………..……………… 30 2-2-6-4 هماهنگی ضعیف ………………………………………………………………..……………….30 2-2-7 سطوح تعارض ………………………………………………………………………….……………….31 2-2-7-1 تعارض درون فردی …………………………………………………………………………… 31 2-2-7-2 تعارض میان فردی …………………………………………………………….……………… 31 2-2-7-3 تعارض درون گروهی ………………………………………………………………………… 31 2-2-7-4 تعارض میان گروهی …………………………………………………………..……………… 32 2-2-7-5 تعارض میان سازمانی ………………………………………………………..……………….. 33 2-2-8 منابع تعارض ………………………………………………………………………….………………… 34 2-2-9 دلایل تعارض ………………………………………………………………………..………………… 35 2-2-10 الگوی تعارض بین گروه ها در سازمان ……………………………………………………………..35 2-2-11 فرایند تعارض ……………………………………………………………………………………….. 36 2-2-11-1 مرحله اول : مخالفت های بالقوه ………………………………………..……………….. 37 2-2-11-1-1 ارتباطات …………………………………………………….……………….. 38 2-2-11-1-2 ساختار ………………………………………………………..……………….. 38 2-2-11-1-3 متغییرهای شخصی ………………………………………….……………….. 39 2-2-11-2 مرحله دوم : بروز تعارض ………………………………………………………………… 40 2-2-11-3 مرحله سوم : نیت یا قصد ………………………………………………..………………… 41 2-2-11-4 مرحله چهارم : رفتار …………………………………………………….………………… 41 2-2-11-5 مرحله پنجم : ره آوردها (نتایج) ………………………………………..………………… 42 2-2-11-5-1 نتیجه های سازنده تعارض ……………………………………………………. 43 2-2-11-5-2 نتیجه های ویرانگر تعارض……………………………………………………. 43 2-2-11-5-3 وجه تمایز تعارض سازنده و ویرانگر ………………………………… 44 2-2-11-5-4 ایجاد تعارض سازنده …………………………………………………………. 45 2-2-12 فنون رفع تعارض ویرانگر ………………………………………………………..………………… 46 2-2-12-1 اهداف فراگیر …………………………………………………………….………………… 46 2-2-12-2 کاهش وابستگی دوطرفه بین واحدها ……………………………………………………… 47 2-2-12-3 توسعه منابع …………………………………………………………………………………. 47 2-2-12-4 حل مسأله به صورت دوطرفه ………………………………………….……………….... 48 2-2- 12-5 سیستم های استیناف …………………………………………………..……………..…. 49 2-2-12-6 اختیار رسمی ……………………………………………………………………………….. 50 2-2-12-7 افزایش روابط متقابل ……………………………………………………………………….. 51 2-2-12-8 معیارها و سیستم های پاداش سازمانی …………………………………………………….. 51 2-2-12-9 ادغام واحدهای متعارض …………………………………………………………………… 52 2-2-13 فنون ایجاد تعارض سازنده ……………………………………………………..…………………… 52 2-2-13-1 ارتباطات …………………………………………………………………………………… 52 2-2-13-2 عدم تجانس …………………………………………………………………………………. 53 2-2-13-3 رقابت ……………………………………………………………………………………… 53 2-2-14 رابطه بین تعارض و سایر عوامل …………………………………………….……………………. 54 2-2-14-1 رابطه بین تعارض ، و خلاقیت و نوآوری …………………………..…………………….. 54 2-2-14-2 رابطه بین تعارض و عملکرد گروه ……………………………………………………….. 55 2-2-14-3 رابطه بین تعارض و علاقه اعضای گروه ………………………….…………………….. 56 2-2-14-4 رابطه بین تعارض و رضایت شغلی ………………………………..……………………… 56 2-2-14-5 رابطه بین تعارض و کیفیت تصمیمات ……………………………..……………………… 57 2-2-14-6 رابطه بین تعارض و اعضای ناهمگون ……………………………………………………. 57 2-2-14-7 رابطه بین تعارض و شخصیت ……………………………………..………………………. 58