مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری مدل هاي تعالي سازماني وارزیابی عملکرد 160648
کد فایل
160648
دسته
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1140
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی .doc
تعداد صفحات 90
حجم فایل
0 بایت
0
0
لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 90 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : 20 فصل دوم: پيشينه پژوهش2-1- مقدمه2-2- تاریخچه کنترل کیفیت:2-3- مدل های تعالی سازمانی2-3-1- تاریخچه تعالی سازمانی2-3-2- تعریف مدل تعالی سازمانی2-3-3- اصول و مفاهيم اساسي و بنيادين 2-3-4- مزایای مدل تعالی سازمانی2-3-5- انواع مدل های تعالی سازمانی2-3-5-1- مدل دمینگ2-3-5-2- مدل مالکوم بالدریج2-3-5-3- مدل جایزه کیفیت اروپا (EFQM)2-4- ارزیابی عملکرد2-4-1- تعریف ارزیابی عملکردجدول2-1- ابعاد بررسي يك سيستم ارزيابي عملكرد2-4-2- اهداف ارزیابی عملکرد2-4-3- محدودیت های ارزیابی عملکرد2-4-4- دسته بندي مدل هاي ارزيابي عملكرد21 فصل دوم: پيشينه پژوهشز( مدل ارزش فرآيند Value for money/ Business Process modelح)هزينه يابي بر مبناي فعاليت Activity Based Costingط) مدل مثلث خدماتشکل 2-5- مدل مثلث خدماتي) مدل كارت امتيازي متوازن Balanced scorecard modelك) مدل منشور عملكرد Performance prismشکل 2-7- مدل منشور عملکردجدول 2-7- مقایسه فرآيندهاي توسعه سيستم ارزيابي عملكرد2-4-5-الزامات سيستم اندازه گيري عملكرد جدول 2-8- الزامات يك سيستم مناسب اندازه گيري عملكردجدول2-9- الزامات يك سيستم اندازه گيري عملكرد2-4-6-الزامات شاخص هاي اندازه گيري عملكرد 2-4-7- موانع پياده سازي سيستم هاي اندازه گيري عملكرد2-4-8- جمع بندي 2-5-مدل هاي خودارزيابي (جوايز كيفيتي)2-5-1- جوايز كيفيتي2-5-1-1- جايزه كيفيت دمينگ23 فصل دوم: پيشينه پژوهش2-5-1-2- جايزه كيفيت مالكوم بالدريج(MBNQA) 2-5-1-2-1-معيارهاي اصلي جايزه كيفيت مالكوم بالدريج 2-5-1-3- جايزه كيفيت اروپاجدول 2-16- عناوين محورهاي جايزه كيفيت اروپا، تعاريف، امتيازات و معيارها (مجموعه توانمندسازها: ۵۰۰ امتياز)ادامه جدول 2-16- عناوين محورهاي جايزه كيفيت اروپا، تعاريف، امتيازات و معيارها (مجموعه نتايج: ۵۰۰ امتياز)2-5-1-3-3-روش ارزيابي سازمان ها براي دريافت جايزه كيفي اروپا2-6- مقایسه انواع مدل های تعالی سازمانیمنابع2-1- مقدمهامروزه بنگاه هاي اقتصادي كشور در فرآيند جهاني شدن و پيوستن به منظومه تجارت جهاني با چالش هاي بيشماري مواجه هستند. حضور در بازارهاي جهاني وحتي باقي ماندن دربازارهاي داخلي مستلزم رقابت با رقباي قدرتمند است و با توجه به گسترش و پيچيدگي اهداف ، فرآيندها وساختار سازماني درصحنه رقابت، سازمان هايي مي توانند به بقاي خود ادامه دهند كه نسبت به خواسته ها وانتظارات مشتريان و ذينفعان پاسخگو باشند، همچنين به سود آوري و ثروت آفريني به عنوان شاخص هاي كليدي و برتر سازماني توجه كنند.مدل هاي تعالي سازماني يا سرآمدي كسب و كار به عنوان ابزاری قوي براي سنجش ميزان استقرار، درسازمان هاي مختلف به كار گرفته مي شوند. با بكارگيري اين مدلها سازمانها مي تواند از يك سو ميزان موفقيت خود را دراجراي برنامه هاي بهبود در مقاطع مختلف زماني