مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری عملکرد کارکنان 160641
کد فایل
160641
دسته
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
888
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی .doc
تعداد صفحات 54
حجم فایل
0 بایت
0
0
لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 54 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : عملکرد کارکنانعملکرد وتعاریف آن2_8) انواع عملکرد2_9) عملکرد کارکنان2_10)عوامل موثر بر عملکرد کارکنان2_10_1) استعداد2_10_2) دانش و مهارت2_10_3) فرصت2_10_4) منابع و امکانات2_10_5) انگیزه2_10_6) هدف و برنامه2_10_7) مثبت اندیشی، پایداری و پشتکار2_11) ارزیابی عملکرد کارکنان2_12) اهميت ارزيابی عملكرد كاركنان برای سازمان ها2_13) گرایش های اصلی در انتخاب شاخص های ارزیابی 2_14) سیستم پاداش مدیریتپیشینه پژوهش2_ 28) پیشینه پژوهش2_ 28_1) پیشینه پژوهش داخلی2_28_2) پیشینه پژوهش خارجیمنابع و مآخذتحقیقمنابع فارسیResources English عملکرد کارکنانعملکرد وتعاریف آنعملکرد را می توان تنها به عنوان نتایج کسب شده در نظر گرفت و از نظر فردی، عملکرد به سابقه ی موفقیت های یک شخص اشاره دارد (عسکراوغلی، عابدی،1392، ص111).عملکرد یکی از مفاهیم بنیادین در مدیریت محسوب می شود چرا که بسیاری از وظایف مدیریت براساس آن شکل می گیرد. به عبارتی موفقیت سازمان ها را می توان در آینه عملکرد شان مشاهده نمود. عملکرد به درجه انجام وظایفی که شغل یک کارمند را تکمیل می کند اشاره دارد و نشان می دهد که چگونه یک کارمند الزامات یک شغل را به انجام می رساند ( کنگی زاده، جعفرپیشه، قندهاری، 1392، صص 2 – 1).کردرو. Cordero عملکرد را به معنای اثربخشی. Effectiveness ( اندازه گیری خروجی جهت تعیین نقش آن در کمک برای دستیابی به اهداف سازمان) و کارایی. Efficiency ) اندازه گیری حداقل منابع مورد استفاده قرار گرفته برای دستیابی به خروجی های بالا ) می داند. رلستاداس. Rolstadas بر این اعتقاد است که عملکرد از همبستگی پیچیده ی هفت عامل حاصل می شود : اثربخشی، کارایی، بهره وری. Productivity، کیفیت. Quality، کیفیت زمان کاری. quality of worklife، نوآوری. innovation و سودآوری. Profitability . وایت. Dwight عملکرد را سطح دسترسی به اهداف تعریف می کند) اسمعیلی عیان، قهرمانی، محمدی،1392، صص 14- 13).عملکرد عبارت است از به نتیجه رساندن وظایفی که از طرف سازمان بر عهده نیروی انسانی گذاشته شده است. از عملکرد تعاریف متفاوتی ارائه شده است. علی رغم وجود تعاریف متفاوت، عملکرد در سطوح مختلفی مطرح شده است. مثالی از آن را می توان در مدل عملکرد فردی اچیو. Achyv و مدل عملکرد سازمانی کاپلان و نورتن ملاحظه نمود. به طور کلی عملکرد در سه سطح فردی، گروهی، و سازمانی قابل بررسی است و عوامل مختلفی بر هر یک از این سطوح موثر هستند و می توان با کنترل مناسب آن ها زمینه های ارتقاء عملکرد را فراهم نمود. این عوامل در سطح فردی عبارتند از: توانایی، شخصیت،