مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری صادرات 160638

کد فایل 160638 دسته مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 691 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی .doc تعداد صفحات 46 حجم فایل 0 بایت 0 0

دانلود

لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 46 صفحه قسمتی از متن word (..doc) :  ‏صادرات‏شرایط‏ ‏صادرات‏: ‏الف‏ : ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏رقبا‏: ‏ب‏ : ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏شرکت‏ :‏ج‏ : ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏محیط‏ :‏د‏ : ‏تجزیه‏ ‏و‏ ‏تحلیل‏ ‏بازار‏ :‏معنی‏ ‏صادرات‏ ‏چیست‏ ‏؟‏ ‏مشکلات‏ ‏داخلی‏ ‏صادرات‏ ‏کدام‏ ‏است؟‏ ‏مشکلات‏ ‏بین‏ ‏المللی‏ ‏صادرات‏ ‏کدامند‏ ‏؟‏ ‏مراحل‏ ‏انجام‏ ‏صادرات‏ ‏کدام‏ ‏است؟‏2 – 32 ‏فرایند‏ ‏صادرات‏2 – 34 ‏محرک‏‌‏های‏ ‏صادرات‏2 – 35 ‏برنامه‏ ‏راهبردي‏ ‏توسعه‏ ‏صادرات‏ ‏غيرنفتي‏ ‏ايران‏2 – 36 ‏روند‏ ‏صادرات‏ ‏غیر‏ ‏نفتی‏2 – 38 ‏سابقه‏ ‏تحقيقات‏2 – 38 – 1 ‏پیشینه‏ ‏داخلی‏:‏2-38-2 ‏پیشینه‏ ‏خارجی‏فهرست‏ ‏منابع‏ ‏فارسی‏:‏فهرست‏ ‏منابع‏ ‏غیرفارسی‏:‏صادرات‏وضعیت‏ ‏اقتصادی،‏ ‏سیاسی‏ ‏جهان‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏جنگ‏ ‏جهانی‏ ‏دوم‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏ویژه‏ ‏در‏ ‏دو‏ ‏دهه‏ ‏اخیر‏ ‏تحولات‏ ‏چشمگیری‏ ‏را‏ ‏تجربه‏ ‏کرده‏ ‏که‏ ‏مبنای‏ ‏این‏ ‏تحولات،‏ ‏پیشرفت‏ ‏سریع‏ ‏در‏ ‏فناوری ‏(‏تولید‏ ‏و‏ ‏ارتباطات‏) ‏است‏. ‏همگام‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏تحولات،‏ ‏سلیقه‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏ ‏در‏ ‏سراسر‏ ‏جهان‏ ‏تغییر‏ ‏یافته‏ ‏و‏ ‏چه‏ ‏بسا‏ ‏کالاهایی‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏دو‏ ‏دهه‏ ‏پیش‏ ‏در‏ ‏فهرست‏ ‏اقلام‏ ‏عمده‏ ‏صادراتی‏ ‏در‏ ‏جهان‏ ‏بود،‏ ‏امروز‏ ‏سهم‏ ‏زیادی‏ ‏در‏ ‏تجارت‏ ‏جهانی‏ ‏نداشته‏ ‏باشد‏. ‏با‏ ‏این‏ ‏وجود‏ ‏کشورهایی‏ ‏که‏ ‏توسعه‏ ‏اقتصادی‏ ‏در‏ ‏نیم‏ ‏قرن‏ ‏اخیر‏ ‏را‏ ‏تجربه‏ ‏کرده‏‌‏اند،‏ ‏حضور‏ ‏موثر‏ ‏و‏ ‏کارسازی‏ ‏در‏ ‏بازارهای‏ ‏بین‏‌‏المللی‏ ‏دارند‏ ‏و‏ ‏توانسته‏‌‏اند‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏تقاضای‏ ‏جهانی،‏ ‏الگوهای‏ ‏تولید‏ ‏و‏ ‏سرمایه‏ ‏گذاری‏ ‏خود‏ ‏را‏ ‏تدوین‏ ‏و‏ ‏تنظیم‏ ‏نمایند‏ ‏ودر‏ ‏بستر‏ ‏رقابت،‏ ‏به‏ ‏درآمدهای‏ ‏ارزی‏ ‏هنگفتی‏ ‏دست‏ ‏یابند‏. ‏برای‏ ‏ایران‏ ‏اسلامی‏ ‏که‏ ‏رهایی‏ ‏از‏ ‏اقتصاد‏ ‏وابسته‏ ‏به‏ ‏نفت‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏سرلوحه‏ ‏برنامه‏‌‏های‏ ‏توسعه‏ ‏خود‏ ‏قرار‏ ‏داده،‏ ‏تلاش‏ ‏برای‏ ‏گسترش‏ ‏صادرات‏ ‏و‏ ‏حضور‏ ‏موثر‏ ‏در‏ ‏بازارهای‏ ‏خارجی، ضرورتی‏ ‏انکار‏ ‏ناپذیر‏ ‏است (Abay,2009‏).‏ ‏توجه‏ ‏به‏ ‏این‏ ‏نکته‏ ‏ضروری‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏مهمترین‏ ‏عامل‏ ‏در‏ ‏بازاریابی‏ ‏کالاهای‏ ‏صادراتی،‏ ‏اقتصادی‏ ‏بودن‏ ‏تولید‏ ‏آنها‏ ‏می‏‌‏باشد‏. ‏لذا‏ ‏آن‏ ‏گروه‏ ‏از‏ ‏تولیدات‏ ‏ملی‏ ‏توان‏ ‏عرضه‏ ‏در‏ ‏بازارهای‏ ‏خارجی‏ ‏را‏ ‏خواهند‏ ‏داشت‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏مزیت‏ ‏نسبی‏ ‏برخوردار‏ ‏باشند‏. ‏به‏ ‏دیگر‏ ‏سخن‏ ‏هزینه‏ ‏تمام‏ ‏شده‏ ‏این‏ ‏گونه‏ ‏کالاها‏ ‏در‏ ‏قیاس‏ ‏با‏ ‏قیمت‏ ‏آنها‏ ‏در‏ ‏بازارهای‏ ‏جهانی‏ ‏کمتر‏ ‏باشد‏ ‏و‏ ‏سود‏ ‏مناسبی‏ ‏برای‏ ‏تولید کننده‏ ‏و‏ ‏صادر‏ ‏کننده‏ ‏به‏ ‏ارمغان‏ ‏آورند (Burton,2010 ‏).‏ پیروی‏ ‏از‏ ‏الگوی‏ ‏توسعه‏ ‏صادرات‏ ‏و‏ ‏رونق‏ ‏بخشیدن‏ ‏به‏ ‏درآمدهای‏ ‏ارزی‏ ‏حاصل‏ ‏از‏ ‏آن‏ ‏مزایایی‏ ‏از‏ ‏جمله‏ ‏ارزآوری‏ ‏برای‏ ‏اقتصاد‏ ‏ملی،‏ ‏رشد‏ ‏درآمد‏ ‏ارزی‏ ‏و‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏آن‏ ‏رشد‏ ‏توان‏ ‏وارداتی‏ ‏و‏ ‏بهره‏‌‏گیری از‏ ‏دانش‏ ‏فنی‏ ‏روز‏ ‏جهان،‏ ‏افزایش‏ ‏استاندارد‏ ‏زندگی‏ ‏و‏ ‏رفاه‏ ‏برای‏ ‏مردم،‏ ‏رونق‏ ‏سرمایه‏ ‏گذاری،‏ ‏ایجاد‏ ‏فرصتهای‏ ‏شغلی‏ ‏جدید،‏ ‏ارتقاء‏ ‏کیفیت‏ ‏تولیدات‏ ‏و‏ ‏سرانجام‏ ‏رشد‏ ‏پایدار‏ ‏اقتصادی‏ ‏را‏ ‏به‏ ‏همراه‏ ‏دارد‏. ‏لذا‏ ‏با‏ ‏تغییر‏ ‏سیاست‏ ‏توسعه‏ ‏اقتصادی‏ ‏از‏ ‏جایگزینی‏ ‏واردات‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏دو‏ ‏دهه‏ ‏اخیر‏ ‏در‏ ‏ایران‏ ‏مدنظر‏ ‏بوده‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏خدمت‏ ‏گرفتن‏ ‏تمام‏ ‏نهادهای‏ ‏تصمیم‏ ‏گیرنده‏ ‏اجرایی ‏(‏اعم‏ ‏از‏ ‏دولتی‏ ‏و‏ ‏خصوصی‏) ‏می‏‌‏توان در‏ ‏ابتدا‏ ‏زمینه‏ ‏مساعد‏ ‏برای‏ ‏توسعه‏ ‏صادرات‏ ‏را‏ ‏فراهم‏ ‏ساخت‏. ‏صادرات‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏ارتباط‏ ‏و‏ ‏کارکردن‏ ‏با‏ ‏بازارهای‏ ‏حرفه‏ ‏ای‏ ‏و‏ ‏حرفه‏ ‏ای‏ ‏های‏ ‏بازار‏ ‏در‏ ‏آن‏ ‏سوی‏ ‏مرزها.‏ صادرات‏ ‏نقطه‏ ‏آغاز‏ ‏ارتباط‏ ‏برقرار‏ ‏کردن‏ ‏با‏ ‏دیگران‏ ‏است‏. ‏صادرات‏ ‏برای‏ ‏رشد‏ ‏و‏ ‏توسعه‏ ‏اقتصادی‏ ‏کشور‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏فروش‏ ‏تولیدات‏ ‏یا‏ ‏خدمات‏ ‏به‏ ‏کشورهای‏ ‏دیگر‏ ‏برای‏ ‏کسب‏ ‏درآمد‏ ‏ارزی‏ ‏حاصل‏ ‏می‏‌‏شود‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏برقراری‏ ‏موازنه‏ ‏تجاری‏ ‏و ایجاد‏ ‏تعادل‏ ‏اقتصادی‏ ‏کمک‏ ‏شایانی‏ ‏می‏ ‏نماید ‏(Hart,2006‏)‏.‏اگرچه امروزه تجارت نمی‏‌‏تواند به تنهایی به عنوان موتور رشد به حساب آید ولی هنوز هم می‏‌‏تواند کمک زیادی به کشورهای درحال توسعه نماید. از طریق تجارت یک کشور در حال توسعه می‏‌‏تواند از یک نقطه غبر کارا به نقطه بهینه تولید برسد. به علاوه با وجود تجارت امکان تقسیم کار درجهت تخصصی کردن آن و صرفه های اقتصادی مقیاس فراهم می‏‌‏شود ‏(Lachenmaier:2004‏)‏.‏تجارت بر حسب صادرات و واردات تعریف می‏‌‏شود و در حالت کلی دو رویکرد بر حسب عوامل تعیین کننده عملکرد صادرات وجود دارد:‏الف- بر پایه عوامل اولیه تولید 
منتشر شده در
  • علوم انسانی پاورپوینت نظریه های انگیزشی 140146
  • نظریه انگیزش پاورپوینت نظریه های انگیزشی
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد بررسی سندی عهد جدید 13162
  • پاورپوینت در مورد بررسی سندی عهد جدید بررسی سندی عهد جدید دانلود پاورپوینت در مورد بررسی سندی عهد جدید بررسی سندی عهد جدید پاورپوینت مورد بررسی سندی جدید
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز 62174
  • پاورپوینت مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز دانلود پاورپوینت مفاهیم اساسی در توسعه فضاها و رویدادهای ورزشی در دنیای امروز مفاهیم اساسی توسعه فضاها رویدادها
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت علوم تجربی ششم دبستان کارخانه ی کاغذسازی 128330
  • پاورپوینت علوم تجربی ششم دبستان کارخانه ی کاغذسازی علوم تجربی ششم دبستان کارخانه ی کاغذسازی دانلود پاورپوینت علوم تجربی ششم دبستان کارخانه ی کاغذسازی علوم تجربی ششم دبستان کارخانه کاغذسازی پاورپوینت علوم تجربی دبستان کارخانه کاغ
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو 156813
  • پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو دانلود پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو پیشینه تحقیق ومبانی نظری ایران خودرو
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاثیر شوک های نفتی بر رشد اقتصادی کشورها 137759
  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاثیر شوک های نفتی بر رشد اقتصادی کشورها پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاثیر شوک های نفتی بر رشد اقتصادی کشورها دانلود پیشینه تحقیق و مبانی نظری تاثیر شوک های نفتی بر رشد اقتصادی کشورها پیشینه تحقیق مبانی نظری تاثیر

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *