مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری رفتار مصرف کننده 160628

کد فایل 160628 دسته مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 1016 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی .doc تعداد صفحات 18 حجم فایل 0 بایت 0 0

دانلود

لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 18 صفحه قسمتی از متن word (..doc) :  ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏2-13-1- ‏تعریف‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏2-13-2- ‏مفاهیم‏ ‏کلیدي‏ ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏1-‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏انگیزشی‏ ‏است‏ ‏2-‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏در‏ ‏برگیرنده‏ ‏فعالیتهاي‏ ‏زیادي‏ ‏است‏ ‏3- ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏یک‏ ‏فر‏ ‏آیند‏ ‏است‏ ‏4-‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏در‏ ‏زمانهاي‏ ‏مختلف‏ ‏داراي‏ ‏پیچیدگی‏ ‏هاي‏ ‏متفاوت‏ ‏است‏5-‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏نقش‏ ‏هاي‏ ‏مختلفی‏ ‏را‏ ‏در‏ ‏بر‏ ‏می‏ ‏گیرد‏ ‏6- ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏تحت‏ ‏تاثیر‏ ‏عوامل‏ ‏خارجی‏ ‏است‏ ‏7- ‏رفتار‏ ‏مصرف‏ ‏کننده‏ ‏در‏ ‏افراد‏ ‏مختلف‏ ‏متفاوت‏ ‏است‏ ‏2-13-3- ‏مدل‏ ‏نیکوزیا‏2-13-4- ‏مدل‏ ‏هوارد‏ – ‏شث‏مدل‏ ‏پردازش‏ ‏اطلاعات‏ ‏بتمن‏ ‏درمورد‏ ‏انتخاب‏ ‏کالا‏ ‏توسط‏ ‏مصرف‏ ‏کنندگان‏2-13-5- ‏مدل‏ ‏کاتلر‏ ‏برای‏ ‏رفتار‏ ‏خرید‏ ‏مشتری‏ ‏ 2-14- ‏فرآیند‏ ‏تصمیم‏ ‏گیري‏ ‏مشتری‏ ‏در‏ ‏خرید‏1- ‏شناخت‏ ‏مساله‏ ‏2- ‏جمع‏ ‏آوري‏ ‏اطلاعات‏ ‏3- ‏ارزیابی‏ ‏گزینه‏ ‏ها‏ ‏4- ‏خرید‏ ‏5-‏رفتار‏ ‏پس‏ ‏از‏ ‏خرید‏ ‏2-15- ‏چهارچوب‏ ‏نظری‏2-16- ‏پیشینه‏ ‏تحقیق‏2-16-1- ‏پیشینه‏ ‏تحقيقات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏داخل‏ ‏کشور‏2-16-2- ‏پیشینه‏ ‏تحقيقات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏کشور‏فهرست‏ ‏منابع‏رفتار ‏مصرف ‏کننده ‏رفتار ‏مصرف ‏کننده ‏موضوعی ‏جدید ‏در ‏حوزه ‏بازاریابی ‏است ‏.به ‏طوري ‏که ‏اولین ‏کتاب ‏هاي ‏منتشر ‏شده ‏در ‏این ‏زمینه ‏به ‏قبل ‏از ‏سال‏1968 ‏نمی ‏رسد . ‏اغلب ‏دانشگاه ‏ها ‏تا ‏قبل ‏از ‏سال ‏1970 ‏تلاشی ‏در ‏این ‏زمینه ‏انجام ‏ندادند ‏، ‏اما ‏این ‏موضوع ‏در ‏سالهاي ‏اخیر ‏رشد ‏چشمگیري ‏داشته، ‏به ‏گونه ‏اي ‏که ‏گروه ‏ویژه ‏اي ‏از ‏محققان ‏درباره ‏رفتار ‏مصرف ‏کننده ‏در ‏سال ‏1970 ‏تشکیل ‏شد ‏و ‏در ‏سال ‏1990 ‏این ‏گروه ‏1500‏عضو ‏از ‏30 ‏کشور ‏جهان ‏داشت ‏.‏این ‏نگرش ‏عبارت ‏است ‏از ‏ساماندهی ‏بلندمدت ‏فرآیندهای ‏انگیزشی، ‏احساسی، ‏ادراکی، ‏و ‏شناختی ‏با ‏توجه ‏به ‏برخی ‏جنبه ‏های ‏محیطی ‏که ‏فرد ‏در ‏آن ‏قرار ‏گرفته ‏است. ‏بر ‏همین ‏اساس، ‏نگرش ‏یک ‏فرد ‏بیانگر ‏شیوه ‏تفکر، ‏احساس ‏و ‏واکنش ‏هایی ‏است ‏که ‏نسبت ‏به ‏محیط ‏اطراف ‏خود‏(‏مثلاً ‏نسبت ‏به ‏خودروی ‏مورد ‏علاقه ‏اش‏) ‏دارد. ‏درمورد ‏تعریف ‏نگرش، ‏موارد ‏گوناگونی ‏مطرح ‏شده ‏است. ‏در ‏هریک ‏از ‏این ‏تعریف ‏ها ‏به ‏نوعی ‏به ‏ارتباط ‏نزدیک ‏آن ‏با ‏رفتار ‏افراد ‏و ‏در ‏کتاب ‏های ‏مدیریتی ‏به ‏ارتباط ‏تنگاتنگ ‏با ‏رفتار ‏مصرف ‏کننده ‏اشاره ‏می ‏شود.به ‏طور ‏مثال، ‏هاثورن ‏این ‏نگرش ‏را ‏میزان ‏شدت ‏احساساتی ‏که ‏فرد ‏درمورد ‏یک ‏محرک ‏دارد، ‏تعریف ‏می ‏کند. ‏دیگر ‏تعاریف ‏نیز ‏از ‏دسته ‏بندی ‏اشیا ‏در ‏طیف ‏های ‏ارزیابی ‏بحث ‏کرده ‏اند. ‏در ‏راستای ‏بررسی ‏رفتار ‏مصرف ‏کننده، ‏می ‏توان ‏گفت ‏تمایل ‏ارزیاب ‏گرایانه ‏یک ‏مصرف ‏کننده ‏در ‏جهت ‏یا ‏مخالف ‏جهت ‏هر ‏عنصر ‏محدوده ‏بازار، ‏نگرش ‏او ‏را ‏تشکیل ‏می ‏دهد. ‏نگرش ‏ها ‏به ‏واسطه ‏عواملی ‏مانند ‏عوامل ‏درونی ‏و ‏شخصیتی ‏مانند ‏باور ‏و ‏تمایلات ‏فردی ‏آن ‏ها ‏سرچشمه ‏گرفته ‏و ‏گاهی ‏از ‏عوامل ‏بیرونی ‏مثل ‏درآمد، ‏تأثیرگذاران ‏خارجی ‏و ‏عوامل ‏اقتصادی ‏متأثر ‏می ‏شود. ‏صاحب ‏نظران ‏تأثیر ‏عوامل ‏درونی ‏و ‏بیرونی ‏بر ‏خواسته ‏های ‏مشتر ‏یها ‏را ‏بسیار ‏با ‏اهمیت ‏تلقی ‏کرده ‏و ‏معتقدند ‏یک ‏فرد ‏برای ‏هر ‏نوع ‏خرید ‏باید ‏با ‏انجام ‏یک ‏سری ‏فرآیند ‏های ‏ذهنی ‏به ‏خرید ‏مبادرت ‏کند‏(‏صمدی‏، 1382).‏ از ‏نقطه ‏نظر ‏تاریخی ‏دو ‏گرایش ‏عمده ‏در ‏مطالعه ‏نگرش ‏ها ‏وجود ‏داشته ‏است. ‏گرایش ‏اول ‏به ‏دیدگاه ‏سه ‏بُعدی ‏و ‏در ‏گرایش ‏دوم ‏نگرش ‏به ‏عنوان ‏یک ‏ساختارمجرد ‏احساسی ‏در ‏نظر ‏گرفته ‏شده ‏است. ‏در ‏گرایش ‏اول ‏که ‏مبنای ‏نظری ‏این ‏پژوهش ‏را ‏تعیین ‏می ‏کند، ‏ابعاد ‏نگرش ‏شامل ‏عنصر ‏شناختی، ‏عنصر ‏احساسی ‏و ‏عنصر ‏رفتاری ‏است.عنصر ‏شناختی ‏از ‏باورها ‏و ‏دانش ‏مصرف ‏کننده ‏نسبت ‏به ‏یک ‏شئ ‏تشکیل ‏شده ‏است. ‏درمورد ‏هر ‏شئ ‏باورها ‏و ‏و ‏اعتقادهایی ‏وجود ‏دارد ‏که ‏هرکدام ‏منعکس ‏کننده ‏دانش ‏فرد ‏درمورد ‏ویژگی ‏های ‏کالا ‏است. ‏مصرف ‏کننده ‏با ‏استفاده ‏از ‏باورهای ‏خود، ‏کالا ‏یا ‏خدمات ‏را ‏ارزیابی ‏می ‏کند. ‏عنصر ‏دوم، ‏واکنش ‏های ‏احساسی ‏درمورد ‏یک ‏کالا ‏است ‏که ‏بُعد ‏عاطفی ‏نگرش ‏نامیده ‏می ‏شود. ‏با ‏ابراز ‏احساسات ‏یک ‏فرد ‏نسبت ‏به ‏یک ‏کالا ‏و ‏مثبت ‏و ‏یا ‏منفی ‏نگریستن ‏به ‏آن، ‏درواقع ‏ارزشیابی ‏عاطفی ‏خود ‏را ‏برای ‏توصیف ‏کالا ‏اعلام ‏کرده ‏است. ‏در ‏عنصر ‏سوم ‏نیز ‏فرد ‏همان ‏گونه ‏که ‏فکر ‏می ‏کند ‏و ‏تمایل ‏دارد، ‏تصمیم ‏ها ‏و ‏تمایلات ‏خود ‏را ‏عملی ‏می ‏کند. ‏اندیشمندان ‏تأثیر ‏هر ‏سه ‏عنصر ‏را ‏به ‏طور ‏همزمان ‏در ‏خرید ‏یک ‏کالا ‏توسط ‏مشتری ‏مهم ‏تلقی ‏کرده ‏و ‏نگرش ‏افراد ‏را ‏متشکل ‏از ‏درجات ‏کم ‏یا ‏زیاد ‏این ‏سه ‏بُعد ‏می ‏دانند.هاوکینزمعتقد ‏است ‏سه ‏بعد ‏نگرش، ‏تحت ‏تأثیر ‏هفت ‏عامل ‏انگیزه، ‏توانایی، ‏مقایسه،اطلاعات، ‏تأثیر ‏گروه ‏بر ‏تصمیم، ‏زمان ‏خرید ‏و ‏دشواری ‏سنجش ‏قرار ‏می ‏گیرند. ‏وی ‏بیان ‏می ‏کندکه ‏ممکن ‏است ‏یک ‏فرد ‏نتواند ‏بر ‏اثر ‏این ‏عوامل، ‏میان ‏ابعاد ‏نگرش ‏هماهنگی ‏ایجاد ‏کند. ‏موارد ‏ذکرشده ‏اهمیت ‏ابعاد ‏نگرش ‏و ‏تأثیر ‏آن ‏بر ‏خرید ‏را ‏بررسی ‏می ‏کند‏(‏هاوکینز، ‏2007) ‏در ‏ادامه ‏تأثیر ‏کارکردهای ‏نگرش ‏بر ‏خرید ‏مشتریان ‏بررسی ‏می ‏شود. ‏مطالعات ‏گوناگون ‏برای ‏این ‏نگرش ‏چهار ‏کارکرد ‏معرفی ‏کرده ‏اند. ‏این ‏کارکردها ‏شامل ‏کارکردهای ‏دانشی، ‏ارزشی، ‏انتفاعی ‏و ‏تدافعی ‏است. ‏محققان ‏معتقدند ‏یک ‏مصرف ‏کننده ‏با ‏ساخت ‏دهی ‏باورهایش ‏درمورد ‏یک ‏محصول ‏به ‏آن ‏واکنش ‏نشان ‏می ‏دهد. 
منتشر شده در
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد ويتامين B1 14445
  • پاورپوینت در مورد ويتامين B1 ويتامين B1 دانلود پاورپوینت در مورد ويتامين B1 ويتامين پاورپوینت مورد ويتامين
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد مديريت استرس و مقابله هاي سازگارانه 62734
  • پاورپوینت در مورد مديريت استرس و مقابله هاي سازگارانه مديريت استرس و مقابله هاي سازگارانه دانلود پاورپوینت در مورد مديريت استرس و مقابله هاي سازگارانه مديريت استرس مقابله هاي سازگارانه پاورپوینت مورد مديريت استرس مقابله سازگارانه
  • عمومی و متفرقه دانلود پاورپوینت مطالعه و یادگیری 72185
  • دانلود پاورپوینت مطالعه و یادگیری پاورپوینت مطالعه و یادگیری مطالعه و یادگیری مطالعه یادگیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه و مبانی نظری تسهیم دانش 68266
  • پیشینه و مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه و مبانی نظری تسهیم دانش دانلود پیشینه و مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه مبانی نظری تسهیم دانش پیشینه مبانی نظری تسهیم دانش
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد سیستم مدیریت وبازیافت مواد زائد جامد در جهان وایران 13568
  • پاورپوینت در مورد سیستم مدیریت وبازیافت مواد زاد جامد در جهان وایران سیستم مدیریت وبازیافت مواد زاد جامد در جهان وایران دانلود پاورپوینت در مورد سیستم مدیریت وبازیافت مواد زاد جامد در جهان وایران سیستم مدیریت وبازیافت مواد زاد جامد جهان وایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های ارزیابی عملکرد (فصل دوم) 160533
  • ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های ارزیابی عملکرد (فصل دوم) ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های ارزیابی عملکرد (فصل دوم) دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های ارزیابی عملکرد (فصل دوم) ادبیات نظری پیشینه تحقیق تعاریف

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *