مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری رضایت شغلی 160625
کد فایل
160625
دسته
مبانی نظری و پیشینه تحقیق
نوع فایل
تحقیق
تعداد مشاهده
1336
فرمت فایل دانلودی
.zip
فرمت فایل اصلی .doc
تعداد صفحات 60
حجم فایل
0 بایت
0
0
لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل : word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 60 صفحه قسمتی از متن word (..doc) : رضایت شغلیتعاریف رضایت شغلی2_16) ابعاد رضایت شغلی2_17) نظریه های رضایت شغلی2_17_1) نظریه دو عاملی هرزبرگ الف) عوامل بهداشتی: ب) عوامل انگیزشی: 2_17_2) نظریه کینزبرگ 2_17_3) نظریه کندال و اسمیت 2_17_4) نظریه کامروایی2_18) عوامل موثر بر رضایت شغلی2_18_1) هماورد طلبی اندیشه ای یا چالشگری فکری2_18_2) یکسانی حقوق و مزایا2_18_3) شرایط مناسب کاری2_18_4) همکاران مساعد2_18_5) تناسب شغل با ویژگی های فردی2_19) ابزار های اندازه گیری شغلی2_20) آثاروجود رضایت شغلی2_20_1) رضایت و ترک خدمت2_20_2) رضایت از شغل و غیبت از کار2_20_3) رضایت و عملکرد2_21) پیامد های رضایت شغلی وعدم رضایت شغلیپیشینه پژوهش2_ 28) پیشینه پژوهش2_ 28_1) پیشینه پژوهش داخلی2_28_2) پیشینه پژوهش خارجیمنابع و مآخذتحقیقمنابع فارسیمنابع غیر فارسیرضایت شغلیتعاریف رضایت شغلیرضایت از نظر لغوی به معنی خوشنودی و پسند انبساط خاطرمیل است”رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است. رضایت شغلی عاملی است که باعث افزایش کارایی و نیز احساس رضایت فردی می گردد (رضایی، صوفی، شعبانی،1392، ص35). در راستای نیل به اهداف هر سازمان، باید شرایطی را فراهم ساخت تا کارکنان سازمان در محیط های جذاب و با خشنودی و رضایت کامل به انجام وظایف محوله بپردازند تا کارآیی و اثر بخشی لازم را در اجرای این امر خطیر داشته باشند. رضایت شغلی را به عنوان حالت هیجانی لذت بخشی تعریف می کنند که ناشی از ارزیابی شغل یا تجربه های شغلی فرد است (کرامتی، الهیاری،1391، ص 118). در مدیریت منابع انسانی پدیده ی رضایت شغلی یکی از شاخص های کیفیت زندگی می باشد. شکی نیست مردمی که از کار خود رضایت خاطر دارند در پایان روز احساس می کنند به توفیقی نائل آمده اند. هرچه سازگاری بین کارکنان و اهداف سازمانی بیشتر باشد انگیزش عملکرد و رضایت شغلی کارکنان نیز افزایش می یابد (محمد تبار، اسکندری، عباس پور،1390، ص 51).براساس تعریف کمپل که بر جنبه شناخت و آگاهی فرد تاکید می کند، رضایت شغلی بدین شکل تعریف می شود: ”رضایت شغلی؛ گرایش، یا تمایل یا حالات درونی شخص برای عکس العمل های ارزیابی کننده نسبت به موضوعی معین که با احساس مطبوع و نامطبوع فرد نسبت به آن موضوع (شغل) همراه است (سپاه منصور ، شهریاری احمدی، شهامی،1391، ص 92). در ابتدا هوپوک . Hopook در سال1935 مفهوم رضایت شغلی را در نظر گرفت. او چنین فرض کرد که رضایت شغلی شامل چیزی است که در محیط کار احساس شده و کارکنان را هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی راضی و خشنود می کند.”کریبین