مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری خلاقیت کارکنان 155002

کد فایل 155002 دسته مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوع فایل متفرقه تعداد مشاهده 1335 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی .doc تعداد صفحات 51 حجم فایل 0 بایت 0 0

دانلود

لینک دانلود و خرید پایین دسته بندی : ووردنوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )تعداد صفحه : 51 صفحه قسمتی از متن word (..doc) :  ‏خلاقیت‏ کارکنان‏ضرورت خلاقيت‏ ‏:‏ خلاقيت در سراسر تاريخ بشر حائز اهميت بسياري بوده ولي امروزه دلايل اهميت آن به طور قابل ملاحظه اي متفاوت از گذشته است. درگذشته خلاقيت دانشي جامع به شمار نمي رفت بلكه اساسا‏”‏ با تلاش و رياضت افراد خلاق و سرانجام به صورت نوعي الهام و به گونه اي تصادفي به نتيجه نهايي مي رسيد. تقريبا‏” ‏از‏50‏ سال گذشته تا به امروز خلاقيت از حالت تصادفي خارج شده است و افراد مي توانند به گونه اي سنجيده و روشمند به خلق ابداعات، اختراعات و اكتشافات نايل آيند.‏ به عبارت ديگر خلاقيت طي نيم قرن گذشته به صورت يك رشته علمي گسترده درآمده و آموزش پژوهشي و توسعه در مقياسي وسيع در آن رو به گسترش بوده است. تغييرات پرشتاب در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، فني و فناورانه و … از راههايي كه خود نتيجه خلاقيت و نوآوريهاي اين عصر است و از سويي برخورد با چنين تحولاتي، خود مستلزم خلاقيت و نوآوري است؛ به همين دليل امروزه خلاقيت نه صرفا‏”‏ يك دانش تجملي، يك نياز يا يك ضرورت بلكه براي تمامي جوامع بشري شرط بقاست. ‏امروزه بيش از ‏90‏درصد دانشمندان تاريخ زنده اند چرا كه مخترعاني در زمره اديسون كم نيستند و در نتيجه دستاوردهاي علمي، اختراعات و اكتشافات اين دانشمندا ‏، حجم عظيمي از اطلاعات و دانشهاي كشف و انباشت شده در زمينه هاي علمي، فني و فناورانه و …، چنان رو به فزوني است كه يادگيري بر پايه نظام آموزشي امروز -كه اصولا‏”‏بر پايه محفوظات است‏-‏ بسيار مشكل بلكه غيرممكن است. به عبارت ديگر، دانش كارشناسي حاصل از يك دوره ي آموزش دانشگاهي و حتي پايين تر، كه روزي تا پايان عمر براي فرد كفايت مي كرد، امروزه چند صباحي بيش نخواهد پاييد و ‏‹‹‏ زگهواره تا گور دانش بجوي ‏››‏ ديگر نه تنها يك فضيلت بلكه شرط بقاست. بنا بر اين آن چه مورد نياز است نه انباشت اطلاعاتي ‏–‏كه به سرعت منسوخ مي شود‏-‏ نيست بلكه يادگيري و نحوه ي يادگيري است. از آنجا كه پيش بيني آنچه حتي درآينده نزديك مورد نياز است امكان پذير نيست، كسب توانايي حل مسائلي كه از ماهيت آن بي خبريم، ضرورت مي يابد و اين همان خلاقيت و حل خلاق مسائل است. با توجه به اين وضعيت، خلاقيت در سراسر جهان اهميت شايسته اي يافته و دانش پژوهان بسياري از كشورها به شيوه هاي مختلف و در زمينه هاي متعدد، روش ها و فرايند خلاقيت و حل خلاق مسائل را فرا مي گيرند. به عبارت ديگر، خلاقيت اكنون در مسير فراگير شدن است. ( قاسم زاده، ‏1375‏ ) ‏1-2-3‏- تعريف خلاقيت:‏ نظريه پردازان مدت هاي طولاني تصور مي كردند كه خلاقيت فرايندي ارثي و ذاتي است و چنين مي نمود كه جهان در سطح كلي فقط بايد آن تعداد محدود هنرمندان خلاق، دانشمندان و افراد بااستعداد را پرورش دهد و دربرابر ديگر افراد كه عاري از استعداد، تلقي مي شدند، مسئوليتي ندارد. اگر خلاقيت را ذاتي بدانيم از بسياري جهات با عقيده كساني كه هوش و يا حتي شكل گيري شخصيت را ذاتي مي دانند توافق كامل خواهيم داشت. درحالي كه امروزه اساس روانشناسي به ما اجازه مي دهد بر اين عقيده باشيم كه فرايند خلاقيت ذاتي نبوده بلكه مي تواند آموزش داده شود. پس در اين روال، جريان خلاقيت، جرياني ساخته شده از قبل نبوده بلكه روندي قابل تغيير است. ( مفيدي،1371) ‏ از خلاقيت تعاريف متعددي به عمل آمده است. در فرهنگ هاي لغت فارسي، خلاقيت به معناي آفريدن، به وجود آوردن و توانايي تركيب ايده يا آفرينش به كار رفته است.‏خلاقيت عبارت است از بكارگيري توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا مفهوم جديد ( رضائيان،1374، 3 )‏الواني (1379) معتقد است ‏‹‹‏خلاقيت به معناي توليد يك انديشه و فكر جديد است يا به عبارت ديگر خلاقيت اشاره به قدرت ايجاد انديشه هاي نو دارد.‏››‏همچنين خلاقيت را مي توان توليد ايده ها، رهيافت ها و مفاهيم اصيل، بديع و جديدي دانست كه از رفتاري انطباق پذير برخوردار باشد. (شهرآراي و مدني پور، 1375،39 )‏1-2-4‏- تفاوت خلاقيت و نوآوري:‏ با درنظر گرفتن پيچيدگي موجود در مفهوم خلاقيت لازم است وجه تمايز اين مفهوم و فرايند نوآوري مشخص شود. برخي از نويسندگان بين خلاقيت و نوآوري تمايز قائل مي شوند. براي مثال؛ كونتز درسال 1988نوآوري را به كارگيري ايده هاي نوين ناشي از خلاقيت معرفي كرده و معتقد است كه نوآوري مي تواند محصولي جديد، خدمتي جديد يا راهي جديد براي انجام كاري باشد؛ درحالي كه خلاقيت توانايي ايجاد فكر يا ايده جديد و بديع است.همچنين آلبرشت در سال1987خلاقيت و نوآوري و وجه تمايز آنها را به اين صورت مطرح كرده است: خلاقيت فعاليت ذهني و عقلايي براي به وجود آوردن ايده ي جديد و بديع است. حال آن كه نوآوري، تبديل خلاقيت به عمل يا نتيجه است. او نوآوري را عمليات و مراحل مورد نياز براي نتيجه گيري يك فكر بكر و واقعيت جديد مي داند. از اين زاويه، شخص خلاق ممكن است نوآور باشد؛ يعني مي تواند داراي ايده هاي جديد و نو باشد ولي توانايي تبديل آن ها را به نوآوري نداشته باشد؛ از اين رو فرد نوآور غالبا 
منتشر شده در
  • عمومی و متفرقه تحقیق در مورد جوجو با ابردانه کویر 28068
  • تحقیق در مورد جوجو با ابردانه کویر جوجو با ابردانه کویر دانلود تحقیق در مورد جوجو با ابردانه کویر جوجو ابردانه کویر تحقیق مورد جوجو ابردانه کویر
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه 155502
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه مبانی نظری پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه مبانی نظری پیشینه تحقیق مفهوم عاطفه
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت زیستگاه علوم چهارم 86910
  • پاورپوینت زیستگاه علوم چهارم زیستگاه علوم چهارم دانلود پاورپوینت زیستگاه علوم چهارم زیستگاه علوم چهارم پاورپوینت زیستگاه علوم چهارم
  • دانش آموزی(درسی) پاورپوینت در مورد جغرافیا سوم انسانی درس16 (کشاورزی، صنعت و تجارت) (تحقیق دانش آموزی) 11552
  • پاورپوینت در مورد جغرافیا سوم انسانی درس16 (کشاورزی صنعت و تجارت) (تحقیق دانش آموزی) جغرافیا سوم انسانی درس16 (کشاورزی صنعت و تجارت) دانلود پاورپوینت در مورد جغرافیا سوم انسانی درس16 (کشاورزی صنعت و تجارت) (تحقیق دانش آموزی) جغرافیا سوم انسانی درس
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد بلوگفا 13818
  • پاورپوینت در مورد بلوگفا بلوگفا دانلود پاورپوینت در مورد بلوگفا بلوگفا پاورپوینت مورد بلوگفا
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد علوم دوم دبستان بیام رمز را پیدا کن 1 80484
  • پاورپوینت در مورد علوم دوم دبستان بیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم دبستان بیام رمز را پیدا کن 1 دانلود پاورپوینت در مورد علوم دوم دبستان بیام رمز را پیدا کن 1 علوم دوم دبستان بیام رمز پیدا پاورپوینت مورد علوم دبستان بیام پیدا

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *