علوم پایه گزارش تخصصی درس ریاضی با موضوع بهبود توان یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد ها ی کلاس ششم با استفاده از 5454

کد فایل 5454 دسته علوم پایه نوع فایل تحقیق تعداد مشاهده 2028 فرمت فایل دانلودی .zip فرمت فایل اصلی DOC تعداد صفحات 34 حجم فایل 71 کیلوبایت 0 0

دانلود

فرمت فایل : word (گزارش تخصصی) تعداد صفحات 34 صفحه بخشی از متن گزارش :فهرست مطالبچکیده : ………………………………………………………………………………………… ……………………..6…کلید واژه : …………………………………………………………………………………….. ……………………….6.. مقدمه7…………..…………………………………………………………: به طور کلی تبدیل واحد ها به انواع مختلفی از قبیل: …………………………….. ……………………….10 اهمیت وضرورت تحقیق …………………………………………………………………. ……………………….11 برخورد بامسئله (تشخیص مسئله ) …………………………………………………….. ……………………….13 انگیزه تحقیق: ………………………………………………………………………………… ………………………14. اهداف تحقیق:………………………………………………………………………………………………………………… 14 اهداف (اولیه ،میانی و نهایی) …………………………………………………………… ………………………15. توصیف وضع موجود :15………………………………………………………. شواهدیک وگرد آوری اطﻻعات ………………………………………………………… ……………………….18 شاخص های کیفی و وضع موجود ………………………………………………………………18شاخص های کمی وضع موجود : ………………………………………………………. ……………………….20 نمودار شماره :1 ارزیابی آزمون های ابتدایی مداد کاغذی آذرماه …………….. ……………………….21 درصد فراواني نتايج آزمون عملکردی رياضي…………………………………………….. ……………………….21 جدول شماره : 1 درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی دی ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اوایل سال تحصیلی94-95 ………………………………………………………………………………………………….. 22 نمودارشماره :2 نمایش نتایج آزمون عملکردی دی ماه بر اساس تعداد نفرات…………….22…..…..جدول شماره :2بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس دی ماه 94……………………………23 جدول شماره : 3 درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری ریاضی در دی ماه 94 بر اساس رای گیری تابلویی …………………………………………………………………..23 نمودار شماره :3 نموداردانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری نسبت به کل کلاس در دی ماه سال جاری…………………………………………………………………………………………………………………….. 24 گرد آوری داده ها جهت شناسایی عوامل موثر در ضعف در یادگیری تبدیل واحد ها…………… 24 د) پرسشنامه ………………………………………………………………………………….. ……………………….25 جدول شماره : 3 درصد فراوانی پاسخ همکاران به پرسشنامه بررسی علل بی علاقگی دانش آموزان به درستبدیل واحد ها ………………………………………………………………………………………… ……………………….25 و) مطالعه …………………………………………………………………………………….. ……………………….26 اجرای را ه حل : ……………………………………………………………………………. ……………………….26 انتخاب و اعتبار بخشی به راه حل ها …………………………………………………. ……………………….33 گردآوری شواهد دو:………………………………………………………………………… ……………………….40 شاخص های کیفی وضع مطلوب : …………………………………………………….. ……………………….40 شاخص های کمی وضع مطلوب : …………………………………………………….. ……………………….42 نمودار شماره :4 ارزیابی آزمون ابتدایی آذرماه نسبت به آزمون انتهایی اسفند ماه سال94-95 …..42. جدول شماره : 4 درصد فراوانی نتایج آزمون عملکردی ریاضی اسفند ماه بر اساس مقیاس درجه بندی در اواخر سال تحصیلی94-93 ………………………………………………………………………………………………….. 43 نمودارشماره :5ارزیابی آزمون عملکردی دی ماه نسبت به آزمون عملکردی اسفند ماه بر اساس تعداد نفرات 44 جدول شماره :5بررسی علاقه ی دانش آموزان به دروس ……………………….. …………………….45 جدول شماره : 6 درصد فراوانی دانش آموزان علاقمند به مولفه های مختلف یادگیری ریاضی در اسفند ماه 93 بر اساس رای گیری ………………………………………………………………….. …………………….45 نمودار شماره :6 ارزیابی علاقه ی دی ماه دانش آموزان نسبت به اسفند ماه سال 93- 94…………. 46. (نتیجه گیری) توصیف وضع مطلوب…………………………………………………………………………………. 46 پیشنهادات: ……………………………………………………………………………………. ………………………49. فهرست منابع و ماخذ……………………………………………………………………………………………………… .51 پیوست ها ……………………………………………………………………………………… ……………………….52 سوال عملکردی شواهد یک ودو………………………………………………………………………………………… 54 پرسشنامه………………………………………………………………………………………………………………………. 58 چکیده :گزارش تخصصی حاضر با هدف بررسی و رفع مشکل یادگیری مفهومی درس تبدیل واحد های ریاضی دانش آموزان پایه ششم تدوین شده است. درس تبدیل واحد های طول و سطح وحجم در مدارس ابتدایی برای برخی از دانش آموزان درسی مشکل آفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند. تکرار این کار باعث کم شدن علاقه ، عدم انجام درست تکالیف ، اضطراب و عدم اعتماد به نفس و … در برخی از دانش آموزان شده است . بعد از بررسی مسایل فوق با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس توسط همکاران با تجربه و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار گرفت وبا راهکارابتکاری یک بازی بومی محلی (بازی گردو -شکستم) وسایرراهکارها نظیر استفاده از روش های فعال تدریس ، نحوهی استفاده از جدول پلکانی تبدیل واحد ها وتوجه به تفاوتهای فردی به این نتیجه رسیدم که کلاس درس ، روش تدریس و امکانات و وسایل لازم برای تدریس باید طوری باشد که دیدگاه های مثبتی در نظر دانش آموزان ایجاد کند و دانش آموزان با اعتماد به نفس بالاتر ، علاقه ،اشتیاق انجام تکالیف به موقع و از همه مهمتر کاربرد ریاضی در زندگی روزمره آشنا شوند
منتشر شده در
  • عمران.معماری-شهرسازی رساله بیمارستان روانپزشکی 82107
  • رساله بیمارستان روانپزشکی رساله بیمارستان روانپزشکی
  • دانش آموزی پاورپوینت عددهای چهار رقمی فصل 2 ریاضی سوم دبستان 145555
  • پاورپوینت عددهای چهار رقمی فصل 2 ریاضی سوم دبستان پاورپوینت عددهای چهار رقمی عددهای چهار رقمی فصل 2 ریاضی سوم دبستان ریاضی سوم دبستان عدد چهار رقمی
  • عمومی و متفرقه تحقیق در مورد طرح تكثير و پرورش آبزيان 65 ص 30231
  • تحقیق در مورد طرح تكثير و پرورش آبزيان 65 ص طرح تكثير و پرورش آبزيان 65 ص دانلود تحقیق در مورد طرح تكثير و پرورش آبزيان 65 ص طرح تكثير پرورش آبزيان تحقیق مورد تكثير پرورش آبزيان
  • دانش آموزی(درسی) پاورپوینت در مورد الگوها جلسه چهارم (تحقیق دانش آموزی) 6847
  • پاورپوینت در مورد الگوها جلسه چهارم (تحقیق دانش آموزی) الگوها جلسه چهارم دانلود پاورپوینت در مورد الگوها جلسه چهارم (تحقیق دانش آموزی) الگوها جلسه چهارم پاورپوینت مورد الگوها جلسه چهارم (تحقیق دانش آموزی)
  • عمومی و متفرقه پاورپوینت در مورد آشنايي با بيماري لپتوسپيروسيس 58209
  • پاورپوینت در مورد آشنايي با بيماري لپتوسپيروسيس آشنايي با بيماري لپتوسپيروسيس دانلود پاورپوینت در مورد آشنايي با بيماري لپتوسپيروسيس آشنايي بيماري لپتوسپيروسيس پاورپوینت مورد آشنايي بيماري لپتوسپيروسيس
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان به دهان 158087
  • پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان به دهان پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان به دهان دانلود پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان به دهان پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان دهان پیشینه ومبانی نظری تحقیق بليغات دهان دهان

    دیدگاهی بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *