اقتصاد پاورپوینت قیمت گذاری انتقالی 5891
کد فایل
5891
دسته
اقتصاد
نوع فایل
پاورپوینت
تعداد مشاهده
2636
فرمت فایل دانلودی
.ppt
فرمت فایل اصلی ppt
تعداد صفحات 53
حجم فایل
3.3 مگابایت
0
0
مشخصات فایلعنوان: پاورپوینت قیمت گذاری انتقالیقالب بندی: پاورپوینتتعداد اسلاید: 53محتویاتفهرست1.تعریف2.سازمان های غیر متمرکز وتمرکز زدایی3مرکزهزینه،سود،سرمایه4قیمت گذاری انتقالات داخلی وتصمیم گیری5.رویکرد ارمزلنت6.موارد اهمیت قیمت گذاری انتقال داخلی7.اهداف قیمت گذاری انتقالی8اهداف بین المللی قیمت گذاری انتقالی9.حداقل کردن مالیات های محلی وبین الملی10حداقل ساختن هزینه مشتری-محدودیت های ارزی-خطر مصادره دارایی ها11.روش هایقیمت گذاری انتقالی12.مشکلات تعیین قیمت مبتنی بر بازار13.قیمت گذاری دو مرحله ای14.مقایسه مزایا ومعایب روش های قیمت گذاری15.نحوه گزینش روش صحیح قیمت گذاری انتقالی16.اداره امورقیمت های انتقالی17جنبه های بین المللی قیمت گذاری انتقالی18استاندارد ارمزلنت20.روش قیمت مقایسه ای21.روش فروش مجدد22روش بعلاوه قیمت تمام شده23.قراردادهای قیمت گذاری توافقیقسمتی از پاورپوینتتعریفانتقال کالا وخدمات بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی بزرگ که به شکل غیرمتمرکز اداره می شود،از دیدگاه حسابداری نوعی رویداد یا مبادله محسوب می گردد که باید در سوابق ومدارک حسابداری انعکاس یابد.ارزشی را که به این گونه مبادلات ورویدادها تخصیص می یابد،اصطلاحا قیمت انتقالی می نامند وبه فرایند تخصیص ارزش،اصطلاحا قیمت گذاری انتقالات داخلی بین قسمت های مختلف یک واحد انتفاعی گفته می شود.قیمت گذاری انتقالی عبارت است از تعیین قیمت مبادله ای برای یک محصول یا خدمت در مواقعی که واحدهای تجاری اقدام به مبادله در داخل یک شرکت می نمایند. این محصول می تواند محصول نهایی فروخته شده به مشتریان خارج از شرکت یا محصولات واسطه ای باشد.قیمت گذاری انتقالی نه تنها مستقیما هدف های استراتژیک شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه مستلزم ایجاد هماهنگی در میان وظایف بازاریابی، تولید و مالی نیز هست. قیمت گذاری انتقالی تصمیم گیری درباره برون سپاری تامین مواد و قطعات، برنامه ریزی مالیاتی و بازاریابی محصولات واسطه ای و نهایی را تحت تاثیر قرار می دهد.سازمان های غیر متمرکز و تمرکز زداییدراغلب سازمان ها وموسسات کوچک تصمیمات مهم عموما توسط یک نفرکه در راس سازمان یا موسسه قرار دارد،اتخاذ می شود.اما همین که سازمان بزرگ شد و توسعه یافت،تصمیم گیری در تمامی زمینه ها تنها توسط یک شخص منحصر به فرد غالبا دشواروحتی گاه غیر ممکن می شود.راه حل:تفویض اختیار همراه با تفویض اختیارموضوع مسئولیت مطرح می شود. بدین معنا که مدیران تصمیم گیرنده در قبال تصمیماتی که اتخاذ می کنند،مسئول وجوابگو هستند.اختیارات تصمیم گیری باید با مسئولیت های خواسته شده،متناسب باشد.و . . .